Skip to main content

חברים בקבוצת "עיניים לשניים" יצאו לרכיבה בגרנד פונדו

לפני שנתחיל בשמות גדולים אנו שמחים לשתף אתכם ברכיבה מאתגרת ומהנה אליה יצאו חברים מתוך קבוצת "עיניים לשניים" של "המרחב לחיים עצמאיים בגליל שבניהול נגישות ישראל".

הגרנד פונדו הינה תחרות אופניים המתקיימת בכמה מדינות בעולם. גם בישראל מתקיימות כאלו תחרויות, ביניהן בערבה ובירושלים. הרכיבות מתקיימות בכביש ולמרחקים ארוכים, 130 ק"מ. כמו כן, יש מסלול עממי קצר יותר של 56 ק"מ.

למזלנו ניר שפר ממקימי קבוצת "כן ולא צפון" מקדם השתתפות אופני הטנדם בתחרויות בארץ ובתוכן גם בתחרות הגרנד פונדו. לכן יצאנו אנחנו, שלושה חברים, קפטן ושני סטוקרים מקבוצת "עיניים לשניים" לתחרות, 130 ק"מ תחרותי, ועממי, 56 ק"מ.

רפי פרנק, קפטן בעיניים לשניים רכב עם ורוניקה ספילמן מאילת במסלול התחרותי. במסלול העממי (56 ק"מ), רכבו כפיר בר סטוקר ותיק מ"עיניים לשניים" עם גדעון פלד מ"כן ולא צפון" ומהדי דאבוס, גם סטוקר ותיק בקבוצתנו, רכב עם חן מ"כן ולא מרכז". שניהם סיימו בהצלחה את המסלול העממי בתנאי חום לא פשוטים.

התחרות עצמה התקיימה בערבה, הקבוצות ישנו באוהלים גדולים ומשותפים בעין יהב ורפי, כפיר, מהדי וורוניקה, התחברו לקבוצת "כן ולא צפון". חשוב לתאר שמעבר להשתפות ברכיבה תחרותית או עממית ארוכה, המסע כולל הלינה מחוץ לבית, חיבור לרוכבים נוספים, היא חוויה מדהימה ומעשירה לכולם.

כפיר שיתף אותנו "החוויה הייתה מאוד מגבשת, הזדמנות להרחיב את המעגלים החברתיים. עצם הלינה באוהלים והארוחות המשותפות עשו מאוד כיף ורוממו את מצב הרוח. הרכיבה והשיח המקדים היו גם כן חוויה נהדרת".

התחרות התקיימה ביום שבת ה24.4.21, כל הרוכבים התייצבו ב 6:00 בבוקר במרכז ספיר והוזנקו על פי קטגוריות. הגיעו מאות רוכבים להשתתפות בתחרות.

רפי עובד יחד עם ורוניקה כבר שנה מאז פעלו יחד לשלב לקויי ראיה ועיוורים בתחרות איש הברזל (ישראמן) שהייתה אמורה להתקיים בינואר האחרון באילת אך בוטלה עקב מגפת הקורונה. מאז החליטו לחבור יחד לתחרות הגראן פונדו ערבה. יחדיו התאמנו לתחרות בזכות מוטי רגב מקבוצת "כן ולא מרכז" אשר גייס להם זוג אופני טנדם כביש תחרותי. ורוניקה שהתאמנה בנפרד באילת, הגיעה פעמיים לגליל כדי להתאמן עם רפי לרכיבות מעל ל120 ק"מ ומעל 2000 מ' טיפוס. הרכיבה הראשונה כללה ירידה לכנרת וטיפוס מאתגר לדרום רמת הגולן. ברכיבה השנייה טיפסו מעמק החולה לנבי יושע, משם ירדו לנחל דישון ושוב טיפסו חזרה דרך עלמה וצפת.


רפי וורוניקה הוזנקו במסלול התחרותי עם יתר אופני הטנדם התחרותיים בשעה 7:15 ורכבו על כביש 90 צפונה לעיר אובות ומשם למעלה עקרבים, שהוא אחד האתגרים הגדולים.

רפי פרנק וורוניקה ספילמן
רפי פרנק וורוניקה ספילמן

רפי: "טיפסתי את המעלה בעבר כמה פעמים באופני כביש וגם שטח, אך מעולם לא ניסיתי עם אופני טנדם. ידעתי שהטיפוס מאתגר עד גבולי, ולכן רכבתי אל הלא נודע. מזל שורוניקה הייתה בת זוג שלי, פשוט מכונת רכיבה עם מנוע טורבו. היא מדהימה ולא הייתי מחליף אותה בשום פרטנר".

ורוניקה: "כשנודע לי שיש לי ניוון-מקולרי והראיה הממוקדת שלי תלך ותידרדר נלחצתי מאוד וראיתי רק חושך אם הזמן פגשתי איש יקר בני חיון שלקח אותי לתחום הספורט פראטריאתלון והחזיר חלום זה לחיי אימן אותי ורכב איתי במשך שנתיים(זכינו יחד באליפות ישראל פאראטריאתלון ספרינט) וראיתי אור בקצה המנהרה(המחלה). עם רפי פרנק הגשמתי חלום נוסף להשתתף בגראן-פונדו ערבה השלם 130 ק"מ ואיתו טיפסתי לפסגות שגם שראיתי טוב לא חלמתי לכבוש-מעלה עקרבים והבנתי שהאור תמיד יאיר על החושך והחושך אף-פעם לא ינצח את האור שבי".

בסיום הטיפוס מאתגר עם נוף עוצר נשימה של מעלה עקרבים, המשיכו ברכיבה לכיוון המכתש הגדול, מיד לפני המכתש ירדו ברכיבה לכיוון מפעל הפוספטים- אורון, משם רכבו על דרך משובשת שאינה מתאימה לאופני כביש במשך כ 20 ק"מ למפעל פוספטים – צין, בנחל צין עד שחברו חזרה למפגש במרגלות מעלה עקרבים. הדרך הייתה מאתגרת מאוד ולכל אורכה נראו רוכבים עם צמיגים מפונצ'רים ותקלות. רפי תיאר שהיה מאוד קשה ומאתגר, "רכבנו כ 20 ק"מ, עם רעידות חזקות בגוף ומאמץ לשמור על תקינות האופניים. לסיים את חלק זה הביא להרגשת עילוי וסיפוק גדול שצלחנו את החלקים הקשים ללא תקלות".

לאחר המפגש במרגלות מעלה עקרבים גלשנו חזרה לצומת עיר אובות על כביש 90 ומשם נותרו עוד 30 ק"מ בדרך השלום המחברת את מושבים עידן, חצבה ועין יהב. לכל אורכה חולפים על מאות אם לא אלפי דונמים של חממות. לאחר כ 6 שעות רכיבה רואים את הסיום במרכז ספיר. מרחוק כבר שומעים את תרועות הרמקולים ואת שער הסיום.


רפי סיכם את החוויה כולה "כשמביטים אחורה מבינים שהתחרות היא פסגת החוויה, אבל לפני יש מסע שלם של הכנות, פציעות, ירידות, ביטולים, אילוצים ומאידך אימונים מוצלחים, מפגשים והתארגנות מרגשת לקראת התחרות. בלילות האחרונים כבר לא ישנים ברצף, מחשבות מדירות שינה ומנסות לתכנן ולצפות איך יתנהל המסע. עד עכשיו ממשיך לעכל ולהכיל את המסע, ממליץ לכולם".

מהדי וחן
מהדי דאבוס ורפי פרנק

באתו זמן חיכו על קו הזינוק עשרות אופני טנדם למסלול העממי. ביניהם גם כפיר ומהדי שלנו. כפיר בר, גדעון פלד, מהדי דאבוס וחן הוזנקו למסלול בשעה 7:30. מסלול שהתחיל בדיוק כמו התחרותי עד צומת עיר אובות אך שם הם פנו מזרחה לכיוון מושב עידן ושבו לאורך דרך השלום.

נסכם עם השיתוף של מהדי מהחוויה שלו: "הייתה לי חוויה טובה מאוד ואני אשמח מאוד שתהיה לי עוד התקדמות. אני אשמח ללכת לכל תחרות שבאופק".

כמובן שהעמותה, המרחב וחברי קבוצת עיניים לשניים בפרט גאים במסע המדהים שכפיר, מהדי ורפי לקחו בו חלק! לצדכם ומאחוריכם לאורך כל הדרך!

רפי פרנק עם ורוניקה ספילמן

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן