Skip to main content

מידע מסייע

חברי המרחב לחיים עצמאיים בגליל עלו לשידור ברשת ב' וספרו על תרומתם להעשרת שעות הפנאי של אנשים עם מוגבלות

קרוב ל-20 אחוזים מאוכלוסיית האנשים עם מוגבלות דיווחו שהם חשים בדידות ביום-יום, בהשוואה ל-4 אחוזים בקרב האוכלוסייה הרגילה. והנתון היותר קשה, שבאוכלוסיות הקשות מבין הנכים, הנתון מגיע ל-30 אחוז.

עופר מיכאלי, מהמרחב לחיים עצמאיים בגליל ואלברט אזרד, מסיירת הנגישות של המרחב, עלו לשידור ברשת ב' ב- 05/11 בתכנית "יומן אזרחי" לשיחה בנושא פעילותם למען העשרת שעות הפנאי של אנשים עם מוגבלות.

עופר מיכאלי: אנחנו בעצם מבית מדרשו של הג'וינט ומסד נכויות, אנחנו פועלים מתוך עמותת נגישות ישראל ובעצם כתב האמנה שלנו זה לנסות לאתר ולהוציא אנשים עם מוגבלויות, אנשים שהם עם מוגבלויות קשות מאוד כמו עיוורון ושיתוק, מהבדידות שלהם.

אלה אנשים שכבר בבתיהם משובללים, לא יוצאים או כמעט לא יוצאים, והם ספונים בבתיהם ואנחנו באים ומציעים להם לצאת ולראות כמה העולם יפה. והכי חשוב, שהם יבחרו למה לצאת, בשביל מה לצאת, ובמה לפעול.

פתחנו כל מיני קורסים באזור אצבע הגליל, למען הרווחה של אותם אנשים עם מוגבלות. ונקטנו בדרך חדשה, שהיא לא כ"כ מקובלת בישראל, והיא, לא שאנחנו מחליטים מה שאנחנו עושים, אלא אנחנו שואלים את האנשים עם המוגבלויות, מה אתם רוצים לעשות.

הכיוונים שלהם משוגעים, אבל זה מה שהם רוצים. למשל, היה לנו קורס לגבנות – עשיית גבינות, קורס לריקודי בטן, קורס תיאטרון, קורס לרכיבה על אופניים לאנשים עם פיגור ועוד פעילויות שבוחרים אותם אנשים עם מוגבלות.

אלברט אזרדן: לנו יש המון עבודה. אנחנו עוברים בבתי עסק ומקומות ציבוריים שונים ובודקים את רמת הנגישות והתאמתם לאנשים עם מוגבלויות.

את התוצאות אנו מפרסמים באתר נגישות ישראל ומעבירים גם לבעלי המקום. ישנם כאלה שמתקנים את הליקויים, מתקשרים ומבקשים שנבוא לבדוק עוד הפעם.

הדבר הנפלא שקורה במרחב לחיים עצמאיים, שאנשים שהיו משובללים, אומללים בבתיהם, יוצאים והופכים להיות אנשים מאד מועילים לעצמם ולחברה.

עופר מיכאלי: חשוב להוסיף שיש לנו שורה של מתנדבים רבים, ממכללת תל חי, והיום גם מותר להגיד שיש לנו גם חיילים שמתנדבים אצלנו ועוזרים לנו בסיירת נגישות, ובפעילויות אחרות, פשוט עוזרים. זה עניין ציוני לעילא ולעילא.

 

להאזנה לשיחה ששודרה ולקריאת התמליל המלא – לחצו כאן

לוגו המרחב לחיים עצמאיים בגליל

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן