Skip to main content

טיול חנוכה של קבוצת "עיניים לשניים" של המרחב בגליל

טיול חנוכה – דצמבר 2018

קבוצת "עיניים לשניים" של "המרחב לחיים עצמאיים בגליל – בניהול נגישות ישראל" יצאו לטיול לרכבת העמק ההיסטורית בקיבוץ אלראי וחדר בריחה Pink different בעפולה

צ'יק צ'יק צ'אק, הקטר רשף, ותיק תיק תק, הקטר דפק. בחג החנוכה האחרון יצאנו, קבוצת "עיניים לשניים", לטיול מעט שונה ממה שהתרגלנו בלי אופניים. טיול שאורגן לפרטי פרטים על-ידי חברי הקבוצה בני ונחום יום טיול קליל ונחמד שהתחיל בקיבוץ אלראי, שם ביקרנו באתר המשוחזר של רכבת העמק ההיסטורית.

שמענו הסברים ואת סיפורי המקום מפי אנשי המקום על חוויותיהם כילדים מהרכבת ההיא שעברה ליד ביתם. התרשמנו ממאמציהם לשחזור ושימור האתר, וכמובן שגם הסתובבנו בין ועל הקרונות המשוחזרים שבאתר.

חברי הקבוצה בקטר המשוחזר של רכבת העמק ההיסטורית

לאחר מכן המשכנו עם המיניבוס, שנתרם על-ידי חברת נסיפי, לעפולה. שם אכלנו ארוחת צהריים טובה והתחלנו עם האטרקציה החווייתית של היום, שסובסדה עבורנו על-ידי עמותת "נגישות ישראל" והמרחב לחיים עצמאיים בגליל.

התחלקנו לשתי קבוצות ונכנסנו לחדר הבריחה של Pink Different שבו מטרתנו הייתה להתחזות למשפחתו של זקן מנוח שנפטר לאחרונה, ובעזרת כל מיני רמזים שפוזרו בחדרים שונים בביתו היה עלינו לשכנע את עורך הדין של המנוח שאנחנו הם בני משפחתו ואנחנו הם אלה שזכאים לירושה שהשאיר אחריו המנוח. כמובן שתוך כדי החיפוש אחר רמזים מחייו היינו כולנו מחופשים לדמות אחרת מחייו, דבר שתיבל את כל החוויה בהרבה צחוק וכיף.

כששתי הקבוצות שאליהן התחלקנו יצאו מחדר הבריחה עם הירושה הגדולה (אני לא אעשה כאן ספויילר למה בדיוק הייתה הירושה, אבל יכול לומר שבהחלט הייתה), הדלקנו נר רביעי של חנוכה ביחד עם צוות המפעילים המוכשר של חדר הבריחה, וסיימנו את היום המעשיר, החווייתי והמגבש בנסיעה חזרה לגליל העליון.