Skip to main content

מידע מסייע

כפיר בר מספר לכתב "מעריב" על פעילותו בסיירת הנגישות של "המרחב לחיים עצמאיים בגליל"

כפיר בר, 34, אשדות יעקב מאוחד, מעסה במקצועו, הוא עיוור מלידה ובחצי השנה האחרונה חבר בקבוצת סיירת נגישות של "המרחב לחיים עצמאיים בגליל", שתפקידה הוא לצאת ולבדוק את מידת הנגישות של מקומות ציבוריים בגליל עבור אנשים עם מוגבלות.

"בחודשים האחרונים הצטרפתי כפעיל בסיירת הנגישות, סיירת המורכבת מאנשים בעלי מוגבלויות שונות וגם סטודנטים ללא מוגבלות. אנחנו מגיעים למקומות שנותנים שירות לציבור הרחב כמו מסעדות, בתי קפה, צימרים וכו' ובודקים אם ועד כמה המקום מונגש עבור נכים. אנחנו פועלים בקבוצות קטנות, יש לנו טפסי נגישות אותם אנחנו ממלאים, בודקים מה רוחב דלת הכניסה, האם יש שרותי נכים, האם יש רמפה או רק מדרגות ועוד".

כפיר בר וחבריו דואגים לבצע את משימתם באופן מכבד ותרבותי שכן, לשיטתם, עצם המפגש עם מנהלי המקומות, יכול להביא לשינוי. "אנחנו מסבירים לשם מה הגענו ואף מבקשים את רשותו של בעל המסעדה לבדיקת נגישות המקום והתאמתו לאנשים עם מוגבלות. בנוסף גם מציינים בפניו שאנחנו ממלאים טפסי נגישות ומעלים את המידע לאינטרנט בכדי לאפשר לאנשים עם מוגבלות לבדוק את מידת נגישות המקום ובהתאם להחליט האם להגיע. מאוד חשוב לנו להסביר לבעל המקום שהמידע המועלה לאינטרנט ניתן לשינוי, במידה ויחליט להנגיש את האתר בצורה טובה יותר."

כפיר מספר, כי כיום יש ברשותו מטר מדבר, בו הוא יכול לעשות שימוש על אף עיוורונו, עובדה המאפשרת לו להשתלב בצורה עצמאית יותר בסקירות. "אני חושב שפעילות זו מבורכת וללא ספק תורמת לנו כאנשים עם צרכים מיוחדים בכך שיש לנו את האפשרות לוודא נגישות ולהחליט לאיזה מקום ללכת".

"הזמן הירוק מעריב" 28.11.2013

חלק מחברי סיירת הנגישות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן