Skip to main content

סדנת בישול ב"מרחב לחיים עצמאיים בגליל" שבשיתוף נגישות ישראל

סדנאות הבישול בצפון צוברות תאוצה ולאור הביקוש קיימנו סדנת בישול נוספת לחברינו. הסדנה התקיימה בחדר האוכל של קיבוץ מעיין-ברוך וכללה מתנדבים עם מוגבלויות וכן מתנדבים רבים עם פרופיל 97 ביניהם סטודנטים ממכללת תל-חי, חיילים מחטיבת 769 ,וסוללת מתנדבים חדשים מהמכינה הקדם צבאית במעיין-ברוך.

הסדנה התקיימה בשיתוף ובהדרכת "מילבת" – עמותה המסייעת לשיפור איכות החיים ושילובם בחברה של ילדים, מבוגרים וקשישים עם מגבלה ברמת תפקודם , באמצעות סביבה טכנולוגית מותאמת

.

הפעם הגיעה שושה, מבית יצחק, מומחית בבישול טעים אשר מתנדבת ב"מילבת". החברים והמתנדבים פעלו בשלוש קבוצות: קבוצת מכיני עוגות גזר; קבוצת ממלאי פירות מיובשים בבשר טחון, בצל ותבלינים, וקבוצה אשר הכינה אורז עם תפוחי-אדמה, בצל וגזר. הסדנה התקיימה באווירה מיוחדת של שמחה ושל ביחד. ביחד של אנחנו (אנשי המרחב), ביחד עם צעירים ללא מוגבלות, ביחד של עשייה, ביחד של אכילה ממעשי ידינו.

צלילי הצחוק, הבדיחות, החברות והאושר, המלווים בריחות של תבשילים המתבשלים להם, והשילוב של צעירים תוססים – חיילים, סטודנטים ונערים ונערות קדמי צבא, הפיקו ערב מלהיב מאין-כמוהו. מעניין היה לראות שוב ושוב את חברינו עם המוגבלויות, קולפים, מגררים, מפרידים ביצים לחלמון ולחלבון, ועושים כל פעולות בישול בעזרת אביזרים ייעודיים של "מילבת", ומתאמנים לקראת בישול עצמי בבית, או שותפות בבישול בבית.

סיימנו את הערב בארוחה משותפת סביב לשולחן אחד וגדול, ואכלנו מפרי עבודתנו. הפעם היה טעים ומתוק מאוד תרתי-משמע. אנחנו מקווים שלאור הביקוש הרב לסדנת הבישול בשיתוף "מילבת", הדבר יתקבע ותהיה לנו סדנה של עשייה זו והשמחה הרבה שהיא גורמת, לפעילות קבועה של פעם בחודש.

 

 

 

סדנת

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן