Skip to main content

סיכום חודש ינואר 2012

 

לפני שבועיים פתחנו את הקורס הראשון לשפת סימנים. הקורס מתקיים במכללת תל-חי, והוא מועבר על ידי בחור חירש, רז ביר. בקורס משתתפים 26 חברים מק"ש וממכללת תל-חי. כל קורס כזה אמור להימשך כחודשיים. כאשר יסתיים הקורס הזה תהיה הפסקה של שבועיים ואז ייפתחו במקביל שני קורסים חדשים. יש כנראה מאות(!) אנשים שרוצים לעבור את הקורס הזה, וכעת הבעיה שלנו היא למצוא מדריכים נוספים. הקורס משותף עם עמותת "תעביר את זה הלאה". ("תעביר את זה הלאה בשפת הסימנים" הינה עמותה חברתית – התנדבותית ליצירת מודעות, גישור ואיחוד בין הקהילה השומעת והקהילה החירשת בישראל).

קורס התיאטרון שלנו ממשיך לשגשג ולהצליח מכל הבחינות. החברות מתמידות לבוא ולדברי הבמאי, מביעות את עצמן בצורה טובה מאוד. התברר שקיימת בעיה במציאת מקום נאות ומכובד לקיום הפעילות. כעת הקורס מתקיים בלובי של התיאטרון המקומי, וכל ההבטחות שהובטחו לנו, שנוכל לקיים את הקורס במועדון חם, מואר ונעים – לא קוימו, בתירוצים משונים… כל הישיבות עם מנהל מח' רווחה, מנכ"ל העירייה וגורמים נוספים לא הביאו לתוצאות רצויות.
אנחנו ממשיכים לחפש מקום משופר לביצוע הפעילות היפה הזו.

פעילות הסטודנטיות ממכללת תל חי: לחלקן יש הצלחות יפות ולחלקן הצלחות פחותות. תחזוק הסטודנטיות מצריך סבלנות רבה ושת"פ הדוק עם בעלי תפקידים במכללה. בשל המאמץ הנדרש לעניין זה, נצטרך לשקול לקראת השנה הבאה את הנושא של הפעלת סטודנטים  בעבודה מעשית אצלנו.

התחלנו פיילוט חדש בפעילות בית-ספרית של שנת בר-מצווה בכל הקשור למשימות הקשורות באנשים עם צרכים מיוחדים. עד היום היה נהוג במחוזותינו שבשנת בר-המצווה הילדים באים לשעתיים לאיזה בית-ספר לחינוך מיוחד, או מועדון לקשישים, עיוורים וכיו"ב, ובכך לכאורה, יוצאים ידי חובתם לנושא. בשיחה מעניינת ומרתקת שקיימנו עם מחנכים ותלמידים, באחד מבתי הספר האזוריים, הצלחנו להסביר שמפגש קצר וחד פעמי של ילדי בית הספר עם ילדים עם מוגבלויות, יתכן שנזקו רב מתועלתו. הצענו להם להמיר את הביקורים הנ"ל במעשה מתאים מאוד ליכולותיהם והוא בעל השפעה מתמשכת ויכול לתרום לאנשים עם מוגבלות אפשרויות רבות לשיפור איכות חייהם.

לאחר שקיימנו בוקר שלם של חשיפה למוגבלויות, לרבות סיפורים אישיים של ועל אנשים עם מוגבלויות, התגבשה הצעה שהילדים יעברו ביישובים בהם הם גרים ויעודדו אנשים וגם ידריכו אותם כיצד לעשות "עיגול לטובה" לטובת עמותה לאנשים עם מוגבלות.

 
ההדים שקיבלנו, הן מהילדים והן מסגל ההוראה והמדריכים, הם חיוביים ביותר. אחרי ביצוע הפיילוט, נשקול את ההמשך וההרחבה של המייזם.

 

אנחנו עוסקים בייעוץ די רב למנהלי מוסדות וועדי הורים של מוסדות של בעצ"מ. יש לנו הצלחות לא קטנות בעזרות ובייעוצים הללו.

קיימנו פגישה של צוות ההיגוי שלנו. הפעם הנושא היה שירותי הביטוח הלאומי בתחום השיקום ובתחום הקצבאות. שמענו הסברים מבכירים בבטל"א, וחלק מהמשתתפים קיבלו "צידה" לדרכם.

הפגישה הבאה מתוכננת להיות עם נציגי משרד הבריאות ותעסוק בתחום השירותים לאנשים עם פגיעות נפש.

השבוע העברנו תרומה של 12 מחשבים שקיבלנו (משומשים במצב מעולה) למוסד לאנשים עם מוגבלות בק"ש וכן למועדון שכונתי חדש שנפתח בעיר.
החוגים לרכיבת אופניים עם עמותת "אתגרים" ממשיכים בפעילותם הברוכה ואף עומדים להתרחב בזמן הקרוב, לאחר שנפתח מועדון רכיבה בדרום העמק.

 

הלוגו של המרחב לחיים עצמאיים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן