Skip to main content

סיכום חודש נובמבר 2011

 

אחריו דיברה הגב' -תמי רייזנר, מנהלת האגף לטיפול באדם המפגר במשרד הרווחה במחוז חיפה והצפון. תמי הוסיפה ידע ומידע חיוני לאנשינו על השירותים לשיקום בארץ ובאזור ועל תוכניות פיתוח לעתיד, תוך ניסיון לבנות מערך שירותים בשילוב הרשויות השונות באזורנו.

 

קיבלנו עוד 3 סטודנטיות לעבודה מטעם לימודי-שדה של מכללת תל-חי. הן יעסקו בהנגשה ובקמפיין הנגשה באזור. אנו ניעזר (בהתנדבות) באינג' עימאד יוסף, שסיים את קורס ההנגשה בטכניון.

כעת יש לנו 7 סטודנטיות שעוסקות בהפעלת קורסים; בכניסה לבתי-נכים שסובלים מבדידות (בעיקר נפגעי נפש).

הפעילות של הסטודנטיות ברוכה מאוד, ואנו משקיעים זמן רב בהדרכתן וטיפוחן. אנו בטוחים שההשקעה הזו תשתלם למרחב כולו.

 

התארגנו לפתיחת קורס דראמה. בקורס יהיו 10 – 12 משתתפים, והוא יודרך ע"י במאי מקצועי! כרגע נראה שהקורס עצמו ייערך ב"תיאטרון מראה" שבעיר. אנו נמצאים במשא-ומתן עם העירייה במגמה לקבל מקום גדול, מואר ומכובד עבור הקורסים שלנו. את תשובת העירייה נקבל תוך שלושה שבועות.

אנו עומדים לפתוח קורסים לשפת סימנים במכללת תל-חי. כרגע נמצאים בעיצומו של משא ומתן עם הנוגעים בדבר: המכללה והמורה. לקורס זה יש פוטנציאל גדול מאוד, וללא מאמצי הרשמה כלשהם כבר הודיעו כ-30 איש על רצונם ללמוד בקורס. כנראה שהקורס יהיה "מתגלגל", כלומר, מחזור בעקבות מחזור. לו יהי!

 

החודש קיבלנו פניה של מוסד תעסוקה עבור מוגבלים, אשר ביקשו מאתנו עזרה: במקום אין שום פעילות! תוך שבוע הצלחנו לגיס: מורה לתיאטרון, אשר תפתח קורס משחק במקום! בהתנדבות כמובן. מצאנו חברה אשר מוכנה לפתח גינה לירקות עם החניכים. בהתנדבות! מצאנו מורה לציור. בהתנדבות. כן הבאנו להוסטל 4 מחשבים משומשים במצב טוב – לפי בקשתם.

קישרנו בין חלק מהחוסים המתאימים לקהילה נגישה בעיר.

הקשר שלנו עם המוסד יימשך, משום שהמוסד הוזנח במשך שנים רבות, ואנו גאים להיות בין משקמיו!

 

הקשר עם אנשי חצור הגלילית הוכיח את עצמו בכך שנערך יום נגישות למועצה המקומית. יום זה אינו מובן מאליו, בייחוד בימים אלה של פיטורים רבים במפעל העוגן היחיד בעיירה – פרי הגליל. ביום עצמו השתתפו כ-40 מעובדי המועצה, ואנו מחכים לסיכומים המקצועיים של מיכל רימון, נעמי ורויטל סבירסקי.

החודש קיימנו "מיני יום נגישות" בבי"ס בעמק. היה מוצלח ואפילו מרגש. השתלבנו בשבוע שבו הילדים לומדים ונפגשים עם אנשים עם מוגבלות. התגובות היו מרגשות, ואולי צריך לקיים דיון בנגישות ישראל על ימים מיוחדים לבתי-ספר בענייני נכים ונגישות!

 

אנחנו "קצת" עסוקים לקראת יום "עסקים? זה העסק שלנו", שמופק בראשות הנציבות לשוויון והג'וינט. יש לנו כ-12 מתנדבים שהיו אמורים לקבל הדרכה, אך בגלל בעיות תקשורת הגיעו לא בזמן. כעת נקבל הדרכה ממורשה הנגשה. אנו מקווים לעבור ב-14 בדצמבר ב-60 בתי-עסק בקריית-שמונה ובראש פינה.

במסגרת הקשרים הטובים שלנו עם מכללת תל-חי, אנו "תורמים" הרצאות בענייני נכים לקורסים השונים. התגובות חמות מאוד, ודרך הרצאות אלה יש לנו אפשרות לקבל מתנדבים לפי הצרכים שלנו.

 

חודש נובמבר היה גדוש פעילות ונראה לנו שגם בחודשים הבאים פעילותינו תלך ותגבר.

 

אנו מודים לד"ר רויטל סבירסקי ולמתנדבים שהיא הביאה עמה, ליום הנגישות שנערך בחצור הגלילית.

הלוגו של המרחב לחיים עצמאיים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן