Skip to main content

"עיניים לשניים" ברכיבת סופ"ש מאתגרת בים המלח

יצאנו בוקר, עם רכבים פרטיים, ארוזים ומלאים ציפיות והתרגשות ליומיים רכיבה במקום הכי נמוך בעולם. עוד לפני שהגענו, פאדיחה קטנה קרתה בדרכינו דרומה כשארבעה תיקים נפלו מאחד הרכבים בזמן נסיעה. חזרנו על עקבותינו כדי לחפש אותם, אך כל מה שמצאנו זה בדיוק את אותו נוף אביבי ירוק וקסום של בקעת הירדן, אך נטול תיקים אבודים על הכביש או בצידו. אז כבר השלמנו עם גורלנו והמשכנו דרומה בלי ארבעה תיקים של ארבעה אנשים, חלקם אפילו עם מסמכים חשובים.

הגענו בסביבות השעה 10:30 לצומת זוהר, שם נמצאת נקודת ההתחלה של מסלול יום שישי – נחל פרצים ונחל סדום. יצאנו לדרך ביחד עם עוד שתי קבוצות מעורבות (רואים, עיוורים ולקויי ראיה) של "כן ולא" מהגליל המערבי וממרכז הארץ. בסך הכל היינו למעלה מחמישים רוכבים, שלאף אחד המסלול לא היה ה"מגרש הביתי". מסלול מדברי וטוואי דרך לא מוכר, עם אדמה קשה שפתאום הופכת לרכה וקמחית, שכונתה בפינו "פודרה", במיוחד ככל שמתקרבים למערת הקמח. עם אתגר נוסף כאשר כל הקפטנים היו צריכים לנווט את אופני הטנדם הארוכים בפיתולים צרים וחדים בתוך ערוצי הנחלים.

כשסיימנו את כל עשרים ושלושה הקילומטרים לאורך הנחלים חיכתה לנו הפתעה לא כל כך צפויה, אך נעימה בהחלט. טלפון מאדם אלמוני שהודיע שהוא מצא ואסף את התיקים שנפלו מרכב שנסע בבקעת הירדן היום בבוקר, ושלפי המסמכים שהיו בשני תיקים, כנראה אנחנו הם הבעלים של התיקים. כמובן שהיינו נרגשים מאוד מהעניין ותיאמנו עם חבר נוסף שהצטרף אלינו בערב שיעבור אצל האדם-מלאך הזה ויאסוף את התיקים האבודים.

הגענו לבית ספר שדה עין גדי, הרפנו שרירים, הורדנו אבק, חלק גם הלכו לקבל את השבת בבית הכנסת של בית ספר השדה, ואכלנו לשובע את ארוחת הערב שהוגשה לנו בחדר האוכל. בהזדמנות זו אפשר גם לציין את עמותת "נגישות ישראל" שסבסדה לנו חצי מהעלות הכוללת של כל הטיול הזה.

בבוקר של יום שבת השכמנו עם השמש שנתנה לנו מופע זריחה מהרי אדום הירדניים והשתקפות מושלמת על ים המלח. ויצאנו לכיוון עין בוקק כדי לזנק לרכיבת המנה העיקרית במסגרת אירוע ה"גראן פונדו" הבינלאומי, במקצה הקצר העממי של חמישים וחמישה קילומטרים, עד לעין חצבה שבכביש הערבה. רכיבת כביש רצופה בעליות וירידות ארוכות ומתונות שדרשו מיומנות של חלוקת כוח נכונה ועבודה מאומצת ומשותפת של כל צמד רוכבים על אופני טנדם.

אז לסיכום, סוף שבוע שכולו חגיגת אופניים מדברית במקום הכי נמוך בעולם שהסתכם בשבעים ושבעה קילומטרים ביומיים. רכיבה בשטח מאוד שונה מה"מגרש הביתי" שאליו אנו רגילים באצבע הגליל, והשתתפות באירוע המוני ובינלאומי של רכיבת כביש. כולל בונוס של פגישה בלתי צפויה עם אדם-מלאך שהוכיח שכשעושים טוב

מקבלים טוב. יומיים של חוויה עוצמתית, מרגשת ובעיקר… מגבשת.

חברי הקבוצה במנוחה קלה בערוץ נחל  חברי הקבוצה נחים בסוף מסלול הנחלים

שלושה זוגות רוכבים על אופני טנדם  חברי קבוצת הרכיבה "עיניים לשניים"