Skip to main content

מידע מסייע

פרויקט העלאת מודעות לפאבים נגישים ברחבי הגליל העליון – סיכום שנה

השנה, בשנת הלימודים תשע"ז (2017), המשיך המרחב לחיים עצמאיים בגליל פרויקט העלאת מודעות לנגישות במקומות בילוי ובעיקר פאבים ברחבי הגליל העליון. הפרויקט נמשך זו השנה השנייה

איך הפרויקט התחיל?

בתחילת השנה שעברה, תשע"ו, כחלק מכניסת הסטודנטים לעבודה המעשית במרחב, הם ערכו ראיונות והיכרות עם אנשים מהמרחב ומהעמותה. הסטודנטים גילו, שאנשים עם מוגבלות בגליל העליון רוצים לצאת לבלות ממש כמו כולם בפאבים ובמסעדות, אך אין להם אפשרות כמעט בכלל, אלא למקומות מועטים מאוד! יחד, הוקם צוות שכלל שני אנשים עם מוגבלות מהמרחב לחיים עצמאיים בגליל, ושתי סטודנטיות. הצוות ערך בדיקת נגישות בכל הפאבים באזור וגילה שרק שני פאבים מונגשים! לאורך השנה קיימנו בילויים משותפים של אנשים עם וללא מוגבלות ברחבי הגליל, כדי להעלות מודעות לנגישות פיזית. הם דיברו עם אנשים, עם בעלי העסקים הקטנים והפאבים, ואף הציגו והגישו פאנל בוועדת הנגישות ה-4.

צוות חדש, שיתופי פעולה חדשים

השנה התחלף הצוות, והורחבו שיתופי הפעולה. גם השנה היו שותפות שתי סטודנטיות מהחוג לעבודה סוציאלית לצוות המוביל של הפרויקט, יחד עם נגה סיון המנהלת של המרחב ודן דוידוביץ' עובד המרחב. שיתופי הפעולה שהתקיימו השנה היו במיוחד עם תא סמ"ן (סטודנטים מובילים נגישות) מהמכללה האקדמית תל-חי. התא היה מאוד פעיל ופעיליו הופיעו ותרמו בכל הערבים הנגישים. את התא הובילה נופר ראש. שיתוף הפעולה השני היה עם חברי וחברות 'התו החברתי' ממעגלי צדק, שיצאו בפרויקט משלים שכלל בדיקות סטנדרטים של נגישות פיזית במקומות הבילוי.

ומה קרה השנה בפרויקט?

השנה נערכו שלושה ערבים גדולים ונגישים ביותר!

  1. ערב משחקי חברה נגישים לאנשים עם מוגבלות בראייה ועיוורים. במהלך חודש פברואר (15.2) ערכנו ערב פתוח לכולם. הערב כלל מפגש חברתי, משחקי לוח ומשחקי חברה לאנשים עם מוגבלות בראייה ועיוורים. לערב הגיעו כ-50 אנשים מהאזור וסטודנטים, ובמהלכו שמעו על הפרויקט המתגשם ועל הצוות המתכנן והמבצע.

  • ערב הרצאות TED. בתאריך 22/3 ערכנו ערב מושקע ומיוחד בפאב "דארמה" בקיבוץ הגושרים. הערב היה מוצלח מאוד, עם מתורגמנית לשפת הסימנים, ואליו הגיעו כ-90-95 אנשים. בערב נערכו הרצאות קצרות מפי אנשים עם מוגבלות שסיפרו על סיפור חייהם או על נושא אחר שרצו לדבר עליו.

  • ערב פואטרי סלאם. בתאריך 14.6 הופענו עם ערב פואטרי סלאם הראשון מפי אנשים עם וללא מוגבלות. באותו שבוע הבאנו סדנה מקצועית מאיגוד הפואטרי הארצי. בסדנה למדנו על סודות הכתיבה והגשת השירה לקהל. 8 אנשים עם וללא מוגבלות הופיעו עם שירי סלאם מקוריים שלהם! הערב היה הצלחה מסחררת וגם כאן הגיעו כ-100 אנשים לפאב "הדארמה" שאירח אותנו פעם שנייה ברציפות. גם הערב הזה היה מונגש עם מתורגמנית לשפת הסימנים.
  • סיכום וצפי לשנה הבאה:

    פרויקט הפאבים היה השנה הצלחה מסחררת, משתי סיבות: הראשונה, הצלחנו להעלות את המודעות באזור הגליל וגרמנו לכך שבעלי הפאבים יבינו ואף ישבנו לשתי פגישות עם שניים מהם. גם השנה נמשיך לפגוש את בעלי הפאבים. השנייה היא העובדה שהפרויקט הזה יצר הדים ברחבי המכללה ובמרחב והאנשים התחברו אליו מאוד והוא התקיים בעלות נמוכה מאוד לשנה. הצפי להשנה הוא שהצוות יקבל תפנית, ואנחנו מקווים להמשיך בשיתופי הפעולה שהתחלנו השנה.

    נמשיך לעדכן בקרוב!

     

    חברי המרחב לחיים עצמאיים בגליל בבילוי בפאב  חברי המרחב לחיים עצמאיים בגליל בבילוי בפאב
    חברי המרחב לחיים עצמאיים בגליל בבילוי בפאב

    חברי המרחב לחיים עצמאיים בגליל בבילוי בפאב

    מאמרים נוספים בנושא

    הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
    תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן