Skip to main content

מידע מסייע

רשמים מפרויקט קבוצת התיאטרון המשולבת של המרחב לחיים עצמאיים בגליל

שמי עדינה אייזיק, אני רכזת שטח, מטעם היחידה ללימודי שדה, בחוג לחינוך, במוקדים לחינוך מיוחד וללקויות למידה. במסגרת שיתוף הפעולה עם ה"מרחב לחיים עצמאים" הפועל מטעם עמותת "נגישות ישראל", יש לי חמש סטודנטיות, המשולבות בקבוצת התיאטרון, "מותק של תיאטרון".

לתחילת התהליך, חלק מהבנות הגיעו עם חיבור טבעי וחזק מאד גם לתחום התיאטרון וגם למפגש עם אוכלוסיית בוגרים עם מוגבלות קוגניטיבית. חלק אחר כמובן, הגיע עם חששות, דאגות, אי בהירות ועם סימני שאלה לגבי התאמתן ויכולתן להשתלב בסוג מפגש שכזה.

מהר מאד, תוך שניים עד שלושה מפגשים, המפגש עם הקבוצה, בכל יום שלישי, בשש בערב, הפך להיות אחד הדברים המשמעותיים, החוויתיים והמלמדים ביותר, במהלך השבוע, מבחינת כל הבנות.

הן מספרות שהן מצפות בכיליון עיניים למפגש, ושהזמן עובר להן ביעף, בלי שהן מרגישות. הן יוצאות מלאות אנרגיות טובות להמשך השבוע , ועמוסות בחוויות מיוחדות, מרגשות, משמחות ומלמדות.

המפגש עם האוכלוסייה המיוחדת, של בוגרים עם מוגבלות קוגניטיבית, מרגש, אנושי, חברי, חם, מלא רגשות של אהבה, קבלה, הכלה,משנה תפיסות ומעצים לכלל הנוכחים.

הן מדווחות על עמיעד המדריך, שממנו הן לומדות המון, והוא עבורן דגם מרשים ביותר, של איש חינוך, מנהיג ומוביל תהליכים קבוצתיים יצירתיים, המתאימים לרוח הקבוצה ולצרכי כל החברים בה.

הן מדווחות על ניהול הפן הלוגיסטי באופן מיטבי, ועל האכפתיות והמעטפת החשובה, שמעניקה להן נגה.

וכל אחת מהן מעידה על תהליכים אישיים, מרגשים, מעצימים, מעצבים ומעשירים, שהן חוות לראשונה, בזכות השתייכותן לקבוצה זו.

מברכת את כל העוסקים במלאכה,

ומאחלת, המשך יצירתי, פורה ומעשיר.

 

בברכה,
עדינה אייזיק.

במת תיאטרון

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן