Skip to main content

תערוכת סיום סדנאות הקרמיקה של המרחב לחיים עצמאיים בגליל 2018

המרחב לחיים עצמאיים בגליל – בניהול נגישות ישראל, מפעיל כבר שש שנים סדנאות קרמיקה לאנשים עם מוגבלויות שונות. השנה יש שתי סדנאות: בכל סדנה משתתפים 8 חברים וחברות עם מוגבלות קשה, כמו: שיתוקים שונים, עיוורון ועוד. מנחת הסדנה היא מדלן ממן, ועוזרות לה שתי סטודנטיות: ירדן ומיה. הסדנה מתקיימת פעם בשבוע למשך שעתיים

כל שנה אנחנו חושבים איך לחשוף יותר ויותר את פעילות סדנאות הקרמיקה שלנו, ובמיוחד איך ואיפה לחשוף את שכיות החמדה שהאנשים שלנו יוצרים.


יצירות הקרמיקה שהוצגו בתערוכה
יצירות הקרמיקה שהוצגו בתערוכה

 

 

השנה "עלינו על טרמפ נהדר" – קבוצת התאטרון של המרחב, "עולים לבמה", הופיעה במכללת תל חי מול כל תלמידי החינוך במכללה, סגל המכללה ואורחים רבים, כ-350 צופים (יותר צופים מאשר במשחק כדורסל בליגה הלאומית!). החלטנו לקיים את התערוכה השנתית שלנו באותו אירוע.

 

עם שחר הגענו לפואייה של אולם זרנגין במכללה, ושם ערכנו את התערוכה שלנו. זה היה כנראה רעיון טוב, כי מאות סטודנטים ואנשי צוות חלפו על פני התערוכה. היו כאלה שנעצרו, שאלו, הרימו כלים שונים והתפעלו (ברוב המקרים) מיופי הכלי, והיו כאלו שחלפו ביעף על פני התערוכה מבלי להיעצר אבל בהחלט ראו את התערוכה ואת הפלקטים המסבירים מי הם היוצרים.

יצירות הקרמיקה שהוצגו בתערוכה
יצירות הקרמיקה שהוצגו בתערוכה

 


המרשים מכל היה לטעם הכתב, שרוב החברים שמשתתפים בסדנאות הקרמיקה באו לראות (מי שיכול לראות) את התערוכה של עצמם, ובייחוד באו כדי להסביר לסטודנטים על פעילות הסדנה. השילוב הזה של תערוכה ויוצרי התערוכה היה מרשים. כל צופי ההצגה חלפו בעצם על פני התערוכה, וכך השגנו את מבוקשנו לחשוף את קיום הסדנאות וכישרונם של החברים שלנו.

מיד אחרי המעבר על פני תערוכת הקרמיקה שלנו, נכנסו כולם להצגת הפורום של "עולים לבמה".

יצירות הקרמיקה שהוצגו בתערוכה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן