Skip to main content

המרחב הוא מודל של מרכז לחיים עצמאיים שמופעל בצפון כמרחב אזורי לחיים עצמאיים לאנשים בגליל העליון המופעל ע"י אנשים עם מוגבלות, למען אנשים עם מוגבלות ומשפחותיהם.

פרוייקטים של המרחב:

1. פעילות בתחום מידע, ייעוץ עמיתים וקבוצות תמיכה.

2. פיתוח שירותים תומכי חיים עצמאיים בקהילה כגון: קו מידע, ייעוץ עמיתים, מרכז הדרכה לאביזרי עזר, מתן סיוע לבעיות מול הרשויות המקומיות (עירוניות, קיבוצים, מושבים), קבוצת תמיכה להורים שהם גם אנשים עם מוגבלות, פעילויות מקדמי תעסוקה, פעילויות חברתיות, קידום מערך תחבורתי לאנשים עם מוגבלויות בצפון.

3. פעילות בתחום הכשרה לחיים עצמאיים – הפעלת קורסים שיאפשרו שילוב של אנשים עם מוגבלות וכאלה ללא מוגבלות בקורסים מעשירים ומהנים.

4. קורסים לבני משפחותיהם של אנשים עם מוגבלות – קורס תמיכה והכוונה להורים וקורס אפוטרופסות.

5. הכשרת מתנדבים כפעילים לשינוי חברתי למען אנשים עם מוגבלות בצפון. המתנדבים יסייעו במסגרת ייעוץ העמיתים, הפעלת אירועי מודעות ושילובם של אנשים עם מוגבלות במיזם מיוחד שיעודד את המודעות לנושא השילוב, שיוצע לציבור הרחב בתשלום שיסייע בהמשך הפעלת תכניות מגוונות באזור המרחב ועוד.

6. ימי עיון ופעילויות לשינוי עמדות בנושאי קבלת השונה, קידום הנגישות והעלאת המודעות לסוגיות חשובות לשילובם של אנשים עם מוגבלות במרחב כגון נגישות בתחבורה הציבורית, תיירות נגישה במרחב, תעסוקה נגישה ועוד.

7. בניית רשת מקצועית עם מסגרות קהילתיות קיימות כגון: מכללת תל-חי, רשויות מקומיות, קהילה נגישה, קהילה תומכת.

8. הפעלת שולחן עגול לדיון על סוגיות אזוריות כגון: הסעות לנכים והפעלת מערך מתנדבים בנושא.

9. הפעלת תכנית הדרכה בנושא גישור כדי לסייע לפתרון קונפליקטים הקשורים לאנשים עם מוגבלות בצפון כגון: נכים בני קיבוצים שעברו הפרטה, שילוב נפגעי נפש ביישובים, סכסוכים עם המשפחות ועוד.

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן