Skip to main content

חנוכה בסימן נגישות מצפון ועד דרום

בחג החנוכה (5-10/12), נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות קיימה ארבעה ימי הפנינג לציבור הרחב במוקדים שונים בארץ, אותם הפיקה עמותת נגישות ישראל, תחת הסיסמה "חיים ביחד, מבלים ביחד"

האירועים התקיימו בארבעה מוקדים: המצפה התת ימי באילת, מוזיאון תל אביב, מתחם הלונדע בבאר שבע ומוזיאון הכט בחיפה. בכל מוקד הוקם מתחם תחנות התנסות חווייתיות במוגבלויות שונות, אותם הפעילו אנשים עם מוגבלות.

המשתתפים עברו את "שביל הנגישות" בכיסאות גלגלים
המשתתפים עברו את "שביל הנגישות" בכיסאות גלגלים או עם כיסוי עיניים


בין התחנות שהוקמו פעל "שביל נגישות" עם מכשולים שונים שאנשים עם מוגבלות נתקלים בהם בסביבתם מכסה ביוב, מכשולים במדרכה, מעבר על דשא ועוד. את המסלול המשתתפים עברו בכיסאות גלגלים וכן בהליכה בעיניים מכוסות תוך שימוש במקל נחייה,
והתמודדו עם מכשולים ואפקטים שונים שגרמו להם להרגיש את האתגרים של אנשים עם מוגבלויות אלו.

בנוסף לכך, המשתתפים נהנו מתחנת טעימות עיוורות של גלידה, שבה התנסו באכילה מבלי לראות, כאשר עיניהם מכוסות, ולמדו על עולמו של אדם עם מוגבלות בראייה דרך החושים השונים.

המשתתפים נהנו מתחנת טעימות עיוורות של גלידה
המשתתפים נהנו מתחנת טעימות עיוורות של גלידה

בתחנה נוספת, נחשפו האורחים לסדנת היכרות עם שפת הסימנים שבה פגשו באדם חירש ומתורגמן לשפת הסימנים, למדו על עולמם של אנשים עם מוגבלות בשמיעה וכיצד ניתן לתקשר עימם, והתנסו במשחקי העברת מסרים ללא שמיעה, באמצעות אוזניות המדמות ירידה בשמיעה.

בתום התחנה הילדים עשו קעקועים של המילה

I LOVE YOU בשפת הסימנים.

המשתתפים פגשו מדריכה חירשת והתנסו במוגבלות בשמיעה
המשתתפים פגשו מדריכה חירשת והתנסו במוגבלות בשמיעה


עמדה נוספת שפעלה במתחמים הייתה תחנת גרפיטי נגיש, שבה המשתתפים התנסו בכתיבה, ציור ובמשחקים שונים, כאשר על ידיהם כפפות המגבילות את תנועת הידיים ומדמות מהי מוגבלות מוטורית.

האירועים הוכתרו כהצלחה. הורים וילדים כאחד התנסו, חוו ולמדו מהי נגישות ומהם האתגרים עימם מתמודדים אנשים עם מוגבלות, והביעו את שמחתם על כך שזכו להיחשף להפעלות אלה בחג החנוכה.

 

המשתתפים התנסו בכתיבה, ציור ובמשחקים שונים, כאשר על ידיהם כפפות המגבילות את תנועת הידיים
תחנת גרפיטי נגיש

המשתתפים נהנו מתחנת טעימות עיוורות של גלידה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן