Skip to main content

מסכמים שבוע של פעילות גדושה במרחב אילת והערבה

מרחב אילת והערבה קיים שבוע של פעילויות תחת הסיסמה: "אילת למען הנגישות", לקידום הנגישות והמודעות לאנשים עם מוגבלות. להלן עדכון וסיכום הפעילות שנעשתה:

 

יום שישי 28.02 ויום ראשון 02.03 –  שיעורי א"ב של נגישות לבית ספר גלים לארבע כיתות בשכבות ה' ו'. בשיעורים ערכנו לתלמידים היכרות עם מושגי היסוד בנגישות (החל מנגישות פיזית, נגישות השירות ואף הנגישות שנוגעת ביחסים בין אדם לחברו), היכרות עם עולם המוגבלויות ומשמעותן והפנמת כוחה של הנגישות עבור החברה בכלל ואנשים עם מוגבלויות בפרט. השיעורים מהווים הכנה להפנינג נגישות שיקיים המרחב בביה"ס ביום ד' 05.03.

יום שני 03.03 –  יום עיון לעובדי עיריית אילת, הגיעו כ-100 עובדי העירייה מהמחלקות השונות, ראש העיר מאיר יצחק הלוי, שפתח את יום העיון, בירך על היוזמה והפעילות וציין שזוהי תחילתה של עבודה משותפת. ראש העיר רואה בחזונו אילת נגישה לתושביה ולתייריה, אשר מהווה מודל עיר תיירות נגישה.

חוק מרפי החליט לתעתע – כל הטיסות לאילת בוטלו וצוות המדריכים מהצפון, אשר היה אמור לסייע ולהוביל את יום העיון, עלה על רכב ודהר לעיר הדרומית.
במקביל, מתנדבי מרחב אילת והערבה, שהחלו לעבוד יחד רק לפני כחודשיים במסגרת סיירת נגישות, "קפצו למים" והובילו את יום העיון בדרך מרגשת ומעשירה.

יום שני 03.03 (בערב) – הפנינג נגישות לחניכי עמותת יוניסטרים במגרש הכדורסל בבית הספר היסודי צאלים, להפנינג הגיעו כחמישים בני נוער שעברו בין תחנות שונות, בהן התנסו וחוו מוגבלויות שונות: טעימת גלידה מבלי לראות, ציור גרפיטי עם כפפות קשיחות המדמות מוגבלות בידיים, משחק כדורסל בכיסאות גלגלים ומשחקים בשפת הסימנים.

יום שלישי 04.03 – שיעורי א"ב של נגישות בביה"ס מצפה ים, לכיתות בשכבות ה' + ו' כהכנה להפנינג נגישות שיקיים המרחב בביה"ס ביום ה' 06.03.

יום שלישי 04.03 – מפגש לאנשי עסקים בעיר, ביניהם נציגי ריף הדולפינים, פארק הצפרות, המצפה התת ימי, הדה מקס, וצוות המנהלים של מלון קלאב הוטל. המפגש התקיים בחדר הישיבות של המלון. כ- 15 אנשי תיירות קיבלו סקירה על עקרונות הנגישות בעסקים, התנסו במוגבלויות השונות ושמעו חוויות אישיות של תושבי העיר עם מוגבלות שמבקרים בבתי העסק שלהם.

 

יום רביעי 05.03 – הפנינג נגישות בבית ספר היסודי גלים. כ- 100 תלמידים מכיתות ה' נחשפו לסיפורים וחוויות מעולמם של אנשים עם מוגבלות בשמיעה, בראייה, ובניידות וחוו והתנסו בעצמם באותה מוגבלות.

יום חמישי 06.03 – הפנינג נגישות בבית הספר היסודי מצפה ים. כ- 100 תלמידים מכיתות ה' הרגישו נגישות. בסוף יום הפעילות התלמידים הצטלמו לקליפ בשיר "שירו של שפשף" בשפת הסימנים.

המורים והתלמידים יצאו מיומיים אלה נרגשים, עם נכונות גדולה ללמוד, לשמוע, להרגיש, לעזור ולהיות נגישים לאנשים עם מוגבלויות.

בין פעילות לפעילות, צוות העמותה נפגש עם אנשי תיירות מובילים על מנת לסלול דרך לתיירות נגישה עבור תיירים מהארץ ומהעולם. התחושה היא שיש פתיחות, הקשבה ורצון לצאת אל המסע שבסופו אילת תהיה נגישה יותר.

 למידע על מרחב אילת והערבה – לחצו כאן
ליצירת קשר עם המרחב – באימייל: רחלי רגב – מנהלת המרחב

 

תמונות נוספות בדף הפייסבוק של המרחב – לחצו כאן

 

          

 

 

 

 

הפנינג נגישות בבית הספר היסודי מצפה ים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן