Skip to main content

מידע מסייע

נגישות ישראל קיימה מפגש מקצועי בנושא אכיפת חניות נכים באילת

נגישות ישראל – מרחב אילת וערבה יזמה וקיימה מפגש מקצועי בנושא אכיפת חניות נכים באילת

במפגש השתתפו: סטס דינקין סגן ראש העיר אילת, יניב חן מפקד משטרת התנועה אילת, אלון יששכרוב מנהל המוקד העירוני עיריית אילת, ערן בן חיים מנהל מחלקת רשות החניה עיריית אילת, רבקה טביב אזולאי מנהלת מרחב אילת והערבה עמותת נגישות ישראל, נציגי סיירת הנגישות באילת: תקווה כהן, שוש עשור, דדי חיות, קרן ניר.

נושא חניות נכים הוא חשוב וקריטי עבור תושבים עם מוגבלות אפשר לשפר את הנגישות בעיר אבל אם לא ניתן להגיע עם האוטו, להחנות ולצאת מהאוטו, דבר בסיסי לכאורה, כל שיפורי הנגישות בעיר לא עוזרים.

המפגש התקיים באווירה חיובית ועלו בו כל הקשיים ולצידם הצעות לפתרונות, ניכר כי כל בעלי התפקיד הגיעו עם המון רצון לסייע ולפעול בהתאם לחוק.

היה מרגש לשמוע את נציגי סיירת הנגישות, אנשים עם מוגבלות, משתפים במקרים ומצבים קשים אותם עברו כתוצאה מתפיסת חניית נכים פרטית או ציבורית בניגוד לחוק, ומרגשת התגובה של הגורמים המקצועיים שנכחו במפגש שהבטיחו לפעול עבור אנשים עם מוגבלות תוך מתן פתרונות אמיתיים וברי ביצוע.

דוגמה לשיתוף: שוש עשור אישה עם מוגבלות בניידות מתנדבת במשטרה ופעילה בעמותת נגישות ישראל העלתה בעיית חניה ליד ביתה ומקרים רבים של אנשים שחונים לה בחניה (חניית נכים פרטית עם מספר). שוש מצאה לא פעם אחת את עצמה ממתינה שעות רק בכדי להצליח לצאת מהרכב ולהיכנס לביתה.

המשתתפים במפגש יושבים סביב שוחן


סיכום המפגש:

  • טיפול מהיר יותר יינתן על ידי מוקד 106המוקדנים/יות קיבלו כבר במפגש עצמו הנחיה ברורה שפניות המגיעות מאדם עם מוגבלות יכולות להיות מטופלות גם דרכם ולא רק דרך משטרת ישראל.
  • פניה ישירה למוקד תאפשר מענה ע"י מוקדנים והם יקבלו סיוע מהמשטרה ויעבדו יחד לפתרון בעיות.
  • בסופ"ש מוקד 106 ייעזר בשיטור קהילתי באיתור בעל הרכב החונה בחניית נכים (שיטור משולב).
  • אכיפה תתבצע בכל ימות השבוע משני הגורמים משטרה ומוקד עירוני אשר ירעננו נהלים ויתפעלו צוותים.
  • הפקחים במחלקת חניות יקבלו הנחיה לאיתור ואכיפה.

תודה רבה לעיריית אילת ולראש העיר מר אלי לנקרי על שיתוף פעולה בכל נושא הנגישות והרגישות, ותודה גדולה לכל המשתתפים במפגש.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן