Skip to main content

ברוכים הבאים ל"נגישות ישראל חדרה"

"נגישות ישראל – חדרה" הינו חלק אורגני מעמותת נגישות ישראל ובשל כך מאמץ את חזון ומטרות העמותה.

שלום רב לך ותודה שקפצת לבקר, הקבוצה משמשת כמקום מפגש לתושבי העיר ולפעילים המתנדבים של "עמותת נגישות ישראל חדרה" כפלטפורמה להעלאת סוגיות הנוגעות לחוסר נגישות או נגישות לקויה במרחב הציבורי (פניות הציבור), לשיתוף מידע וחוויות בתחום ומיועדת לכל אחת ואחד  שאיכפת לו מנושא הנגישות ושהיה רוצה להביא לשינוי המצב הקיים בעיר, ללא שום קשר לגיל, מין או מצבו הבריאותי. הקבוצה מכילה חברים ללא מוגבלויות וכאלה עם מוגבלויות שונות, שערינו פתוחים לכל אדם ואישה באשר הם ולכל אחד או אחת אשר רוצים להיות שותפים ולקחת חלק פעיל בהנגשת העיר לכלל תושביה. אל תשכחו, גם אם כיום אין לכם נגיעה בנושא, לכולנו יש הורים, סבים, מכרים או קרובי משפחה אחרים בעלי מוגבלות כלשהיא וכדרך הטבע בעתיד הרחוק זה יתפוס גם אותנו, כך שהמטרה היא לטובת כולנו!
המתנדבים שלנו- המתנדבים "בנגישות ישראל" נמנים מכל העדות, הדתות והגילאים: תלמידים, סטודנטים וגמלאים לצד מנהלים בכירים ובעלי מקצועות חופשיים, חלקם עם נכויות מולדות, נפגעי תאונות דרכים, נכי צה"ל, תאונות עבודה ועוד…מה שמאפיין את כולם הוא תחושת השליחות והמעורבות החברתית בתוספת ההפנמה שהם זכו להיות חלק ממשהו חשוב ומשמעותי. כל הפעילים שבקבוצה נרשמים כמתנדבים בעמותת "נגישות ישראל" ואינם משמשים כיועצים מקצועיים, אלא כסוקרים בלבד ו/או פעילי מטה ושטח! ייעוץ נגישות חייב להיעשות  ע"י יועצים מומחים בתחום שהוכשרו לכך! כל מי שרוצה להתנדב ולקחת חלק בפעילות מוזמן ליצור איתנו קשר, בקרוב יערך בעיר קורס הסמכה לסוקרים (בחינם), מספר המקומות מוגבל! אז מהרו להירשם.

אופי הפעילות–  עמותת נגישות ישראל חרטה על דגלה מראשיתה לפעול רק בדרך שכנוע חיובית, דרך: למידה, התנסות וייעוץ מקצועי. הפגנות, צעקות ואיומים אינם מנת חלקנו ולא נקבל או נסבול בשום פנים ואופן אלימות פיזית או מילולית בקרב פעילי העמותה!
נגישות חדרה שמה לה למטרה לתת מענה לכל אדם ולא חשוב מה מוגבלותו ולאפשר לו לקיים אורח חיים תקין ונורמאלי במרחב הציבורי במידה עצמאית וללא צורך בליווי ועזרה במידת האפשר.
להזכירכם- נגישות הינה חובה על פי חוק, אך גם זכותו הטבעית של כל אדם, להגיע לכל מקום אשר יחפוץ, בכוחות עצמו, בביטחון ובכבוד!
נגישות אינה מסתכמת רק במתן פיתרונות למשתמשים בכסא גלגלים, אלא  באה לתת מענה למגוון אוכלוסיות עם מוגבלות: מוגבלים בתנועה (חניות נכים, דרכי גישה, רמפות, שירותים נגישים וכו'), מוגבלים בשמיעה ודיבור (פתרונות שמע והגברה, שימוש בשילוט ובלוחות אלקטרונים ועוד…) וכאלו הסובלים מליקוי ראייה (טקסטים גדולים וברורים, כתב ברייל, קריינות ועוד…).

מי אנחנו? "נגישות ישראל חדרה" הינה קבוצת מתנדבים פרטית שהוקמה ע"י עמיחי גורפינקל וגולן לקס, שני תושבי העיר בעלי תושייה ואכפתיות חברתית, אשר החליטו לעשות מעשה ולקדם את נושא הנגישות בעיר. שניהם בעלי רקע עשיר של עשייה בתחום, וניסיון בעבודה מול גורמים ציבוריים. יחדיו הם מנהלים במשותף את הקבוצה ועושים זאת בהתנדבות. הקבוצה מנוהלת בהתאם לרוח, לחוקים ולתקנות של עמותת "נגישות ישראל" באישורה ובתמיכתה ובנוסף זוכה להכרה ושיתוף פעולה מצד הנהלת עיריית חדרה.

מטרות המרכזיות:
1. להביא לשיפור המצב הקיים בתחום הנגישות בעיר חדרה ובאזורה.
2. מקום מפגש לתושבי חדרה ולפעילים המתנדבים של "עמותת נגישות ישראל" בחדרה, כפלטפורמה להעלאת סוגיות הנוגעות לחוסר נגישות או נגישות לקויה במרחב הציבורי (פניות הציבור) ולשיתוף מידע וחוויות בתחום.
3. לתת מענה לכל אדם, ולא חשוב מה מוגבלותו, ולאפשר לו לקיים אורח חיים תקין ונורמאלי במרחב הציבורי במידה עצמאית ומכובדת וללא צורך בליווי ועזרה במידת האפשר.

המשימות שעל הפרק:
-לפעול למען תיקון וטיפול במחדלי נגישות בעיר חדרה ובסביבתה.
 -לתת גב ומענה לתושבים שנתקלים בבעיות נגישות בעיר ולתווך בינם לבין "עמותת נגישות ישראל" ו/או עיריית חדרה ו/או עסק פרטי שבו המחדל עד למציאת פיתרון הולם.
-הגברת המודעות לתחום הנגישות בקרב הציבור הרחב.
-לובינג/שכנוע חיובי-  למען הנגשה עתידית והנגשת הקיים.
-להקים ולתפעל "סיירת נגישות" של מתנדבים, אשר יעברו הכשרה מתאימה (בחינם) מטעם עמותת נגישות ישראל, יסרקו עסקים שונים בעיר ויעירו לבעלי העסק על מחדלי נגישות אם ישנם, כל המידע יהיה נגיש לכלל הציבור, שיוכל לבחור מבעוד מועד בבית עסק שיהיה נגיש עבורו.
-יצירת קהילה משולבת של אנשים עם מוגבלות וכאלה שללא, שחוברים יחדיו למען מטרה משותפת אחת.
-לקיים אירועים ומפגשי לימוד בבתי ספר, מקומות ציבוריים, חברות ומנגנוני העירייה ללמידה והפנמת הצורך והחשיבות שבנושא הנגישות.
אנו מתרגשים וגאים להניף את לפיד הנגישות בעיר חדרה ומקווים שניסחוף רבים וטובים אחרינו, אם אתם אנשים טובים ואיכותיים שמחפשים לעשות משהו בעל ערך לטובת הכלל, נשמח שתהיו חלק מהפעילים שלנו, בכבוד רב עמיחי וגולן.

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן