Skip to main content

מידע מסייע

הכירו את הזוגות שמתנדבים בשלוחה הצפונית (נ.י.צ.) של עמותת נגישות ישראל

 

לכבוד חודש השוויון הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות לשנת 2022, השלוחה הצפונית (נ.י.צ.) של עמותת נגישות ישראל, החליטה לכתוב כתבה ובאמצעותה לתת זרקור למתנדבים מצטיינים של השלוחה. מה שמייחד אותם זה שהם מתנדבים בזוגות.

  • זוג נשוי – חנה ואופיר נויהוף: חנה היא מסבירנית וותיקה ומסורה. אופיר הפך לאחר פרישתו ממקום עבודתו – למסבירן ולסוקר נגישות מרשים. שניהם פועלים עם יידע נצבר רב ומשובצים לעיתים תכופות יחד למיזמים. 
  • זוג נשוירעיה ומשה גרנק: רעיה ומשה עוסקים שנים רבות בהסברת נגישות ומפעילים יחד במיזמים את תחנת מוגבלות פיזית בידיים ("גרפיטי"). משה אף מפעיל תחנת כדורסל במיזמים לקהל הרחב.
  • שתי אחיותנוגה וינשטיין ובתיה יריב: בתיה ונוגה משובצות פעמים רבות כצמד מסבירניות בתחנות המוגבלות הפיזית ובארוחות החושים.
  • שתי אחיותד"ר יפה שגיא ורבקה יעקב: יפה רכזת ויזמית בנ.י.צ. לעניינים מנהלתיים ואחותה רבקה הצטרפה לאחרונה לכוחותינו.
  • אם ובתהבת שבע ומיכל מוסקוביץ: שתיהן פועלות במיזמים כמתנדבות מלוות ומסייעות באירגון ובצילום המפגשים החודשיים של נ.י.צ.
  • גיס וגיסהמתי יהלומי וחיה לביא: מתי משמש כמסבירן ותיק אשר משובץ בדרך כלל לתחנות המכשולים לכיסאות גלגלים. כמו כן, מתי הינו סוקר ותיק המשתתף בסקירות הנגישות השונות של סיירת הסוקרים של נ.י.צ. ע"ש נחמיה שר. חיה, בהיותה רקדנית בכירה ומצטיינת בלהקת המחול המשלבת "הורה איל"ן חיפה", משתתפת בריקודיה במיזמים שונים של נגישות ישראל ובימי חשיפה של איל"ן לספורט פראלימפי.
  • גיסיםד"ר נחמיה שר וחנוך ניר ז"ל:  נחמיה ז"ל היה רכז הסוקרים ומסבירן רהוט. חנוך ז"ל היה סוקר אשר התבלט במיוחד בסקירות הנגישות של אתרי טבע ושמורות, בזכות הידע העצום אשר היה לו בנושאים הללו. שניהם נפטרו והותירו חלל עצום בנ.י.צ. ההנצחה של נחמי הייתה בכך שקראנו לסיירת הסוקרים על שמו. יהי זכרם ברוך.

    תודה רבה לכם על פעילותכם!

 

חנה ואופיר ונוגה ובתיה בכפר קמא

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן