Skip to main content

זרקור על מתנדב נ.י.צ: חנוך ניר

הפעם במדור "זרקור על מתנדב" אחד המתנדבים המסורים והמיוחדים בנגישות ישראל צפון-נ.י.צ. – חנוך ניר

חנוך נולד בקיבוץ מעוז חיים ובארבעים שנה האחרונות גר בקיבוץ אושה. הוא גימלאי, לאחר שעבד כגנן נוי ומדריך טיולים בארץ במשך כ-30 שנה. את ההכשרה קיבל במכון אבשלום, 4 שנות לימוד (בנוסף ל-12 שנות לימוד בקיבוץ מעוז חיים). בין השנים 1959-1962 שירת בשריון; חנוך לחם במלחמות ששת הימים, יום כיפור ומלחמת לבנון הראשונה ולאחר מכן שירת במילואים במסגרת חיל השריון כנהג טנק.

פעילותו בנ.י.צ. – מגוונת: חנוך מתנדב הן בסקירות, כחבר נלהב בסיירת הנגישות של נ.י.צ. והן בהסברה של נושאי הנגישות וקבלת השונה לקהלים שונים

החל מתלמידי בתי ספר ועד לעובדי רשויות ועיריות במסגרת מיזמי נגישות השירות. חנוך גם מתנדב בפעולות חיצוניות, כגון טיולים וכנסים או אירועי חוץ דומים במסגרתם הוא מוסיף מהידע הרחב שצבר בידיעת הארץ באופן המאתגר לא אחת את המדריכים בטיול…

מרגשת במיוחד הינה מערכת היחסים שבנה חנוך עם דייר "בית קסלר" ומתנדב אף הוא של נ.י.צ., אלי אשורי, המרותק לכיסא גלגלים; חנוך ואלי פועלים כצוות סקירות או הסברה, באופן בו חנוך משלים ומנגיש עבור אלי את היכולת להתבטא כמתנדב. הקשר המיוחד ביניהם בא לידי ביטוי בשנים האחרונות בהן חנוך מתנדב באילן חיפה, במסגרת חוג ריקודים על כסאות גלגלים בהיותו רוקד ריקודי עם נלהב כבר 30 שנה.

 

הבחירה בחנוך הייתה קלה; בכל מצב, בכל אמצעי תחבורה, בכל מזג אויר וגם כאשר בריאותו רופפת

חנוך מגיע לפעילות עם אותו חיוך חם המאיר את עיניו הכחולות הטובות. בורכנו במתנדב כמוהו, הנותן למושג "התנדבות מכל הלב" משמעות מיוחדת – במיוחד בחודש הבינלאומי של האדם עם המוגבלות.

 

חנוך נפטר בתחילת 2023, יהי זכרו ברוך!

 

 

 

חנוך ניר בהדרכה בבי"ס עם תלמידה המתנסה בנסיעה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן