Skip to main content

ארוחת חושים ונגישות למנהלי אלווין צפון

ביום ב' 19.12.16 קיימה נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. ארוחת חושים למנהלי ארגון אלווין בצפון. הפעילות התקיימה לאחר הפנינג נגישות וקבלת השונה שערכו נגישות ישראל ומתנדבי נ.י.צ. באביב למליאת עובדי אלווין בצפון.

 

אלווין ישראל

עמותת אלווין ישראל, שנוסדה בשנת 1984 וכיום מספקת שירותים למעל ל-3,000 אנשים עם מוגבלויות, מאמינה כי כל פרט בקהילה ראוי להיות חלק בלתי נפרד של החברה הסובבת אותו. מטרת-העל של כלל המסגרות והשירותים באלווין ישראל, היא לספק ליחיד ולקבוצה כלים ותמיכה הנדרשים על מנת לשפר את מידת עצמאותם ותפקודם בתוך הקהילה.

 

הארגון מספק שרותי תמיכה לאלפי ילדים, מתבגרים ומבוגרים עם מוגבלויות, ובמשך השנים סיפק כלים למאות מבוגרים לעבוד בתעסוקה נדרשת בקהילה; לעשרות ילדים לצאת ממסגרות החינוך המיוחד ולהשתלב במערכת החינוך הכללי; ולמתבגרים ומבוגרים לגור בתנאים עצמאיים בהתאם לרצונם ועם התמיכות המתאימות. 

 


מנהלי אלווין "אוכלים עם מוגבלות"

ארוחת החושים התקיימה במסעדת "גולדה" בחוצות המפרץ בחיפה. מטרת הארוחה הייתה לאפשר למנהלי הסניף הצפוני לחוש על בשרם את סוגי המוגבלויות השונות, לשמוע ממתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. ממקור ראשון מהם צרכי הנגישות עבור מגבלותיהם השונות וכיצד הם מתמודדים עם המוגבלות בחיי היום-יום, תוך כדי מאבקם להשתלב בחברה ולתרום לה.

במהלך ארוחת החושים, שהנחה מנהל נ.י.צ. גיורא לב, חוו המשתתפים על גופם מוגבלויות שונות, תוך כדי אכילת המנות שהוגשו להם במהלך הארוחה. 

המשתתפים הוכנסו למסעדה, שסודרה מראש לארוחה, כשעיניהם מכוסות והובלו למקומותיהם על ידי מתנדבות נ.י.צ. עטויות בסינרים עליהם מודפסות המילים "נגישות = רגישות".


את המנה הראשונה אכלו בעיניים מכוסות; מתנדבת נ.י.צ. ליאת מנספלד, אישה עיוורת, ריגשה בסיפור חייה ובאופן בו היא מנגישה את סביבת חייה ועבודתה כמרצה במכללת אורנים ומשתלבת בה.

 

את המנה הראשונה אכלו המשתתפים בעיניים מכוסות  המשתתפים הוכנסו למסעדה כשעיניהם מכוסות


המנה העיקרית הוגשה למשתתפים כאשר על ידיהם עטו כפפות בישול קשיחות, ללא אפשרות לכופף את האצבעות ולהפעיל מוטוריקה עדינה, באופן זה חוו המשתתפים לקות פיזית; במנה זו סיפרו מנהלי נ.י.צ. ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב על עמותת נגישות ישראל ועל חייהם עם מוגבלות פיזית וצרכי הנגישות הנחוצים להתמודד ולהתגבר עליה כדי להשתלב בחיי היום-יום – ללמוד, לעבוד, להתנדב ולגדל משפחה.

 

מנהלת אלווין צפון ד"ר מיכל וילף ברכה את המשתתפים והדגישה את חשיבות האירוע כחלק מה"אני מאמין" של הארגון בנושאי הנגישות וקבלת השונה.

 

לקראת מנת הקינוח, כיסו המשתתפים את אוזניהם בעזרת אוזניות, כאשר ברקע הושמעה מוזיקה רועשת. תוך היותם מתנסים במוגבלות שמיעה קשה – הוצעה לסועדים על-ידי "מלצריות" העמותה הבחירה בין העוגות השונות. הקושי הרב להבין את המשימה הפשוטה כל כך – המחיש את החיים עם לקות זו. במהלך אכילת אותה מנה, חוו המשתתפים הכרות מרתקת עם מתנדבת נ.י.צ. לקוית השמיעה סמדר הרוש-גרוסמן, אשר שיתפה עם הקהל את סיפור חייה והתמודדויותיה.

 

המשתתפים אכלו את המנה העיקרית כאשר על ידיהם כפפות בישול קשיחות  את מנת הקינוח, הזמינו המשתתפים עם אוזניות על אוזניהם, כאשר ברקע הושמעה מוזיקה רועשת

פני המשתתפים, עיניהם הדומעות והמילים החמות שאמרו בדיון המרתק שהתפתח בתום הארוחה, העידו על החוויה המיוחדת שעברו ועל התובנות החדשות שרכשו.

תודות

תודה למתנדבי נ.י.צ. על הביצוע הנפלא של ארוחת החושים, כתמיד ואף יותר;
תודה לאבי כהן ולשירלי ממסעדת "גולדה" עבור האכסניה הנעימה והטעימה לקיום ארוחת החושים..

 

את מנת הקינוח, הזמינו המשתתפים עם אוזניות על אוזניהם, כאשר ברקע הושמעה מוזיקה רועשת

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן