Skip to main content

ארוחת חושים לתלמידי כיתת "נחשון" באורט ביאליק

בעקבות פגישת מנהלי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב, עם המנהלת ורכזות החטיבה העליונה באורט ביאליק – סימונה רגב, חנה אוחנה-דרורי ואיריס בציר, הוחלט על חידוש הקשר בין נ.י.צ. לבין תלמידי כיתת המצוינות והמנהיגות "נחשון", על ידי קיום ארוחת חושים לתלמידי הכיתה.

 

קשר חשוב זה הניב את הכשרת כיתת "נחשון" לליווי מיזמי העמותה לשכבות התלמידים בנושאי נגישות וקבלת השונה, לצד מתנדבי נ.י.צ.

 

הארוחה התקיימה ב-25.9 בבית "יד לבנים" בקריית ביאליק; המשתתפים הוכנסו עטויים בכיסויי עיניים לאולם בו נערכה ארוחת החושים. את המנה הראשונה, חומוס, פיתה וחמוצים, אכלו בחשיכה עם כיסוי עיניים ולאחר מכן השלים את החוויה מתנדב נ.י.צ. יוסי טובול, שסיפר את סיפור חייו, כיצד איבד את מאור עיניו ואת אופן התנהלותו בחיי היום-יום עם מקל או כלב נחייה.

 

הארוחה המשיכה תוך שילוב בין התנסות חווייתית לסיפורי החיים.

לקראת המנה העיקרית, פשטידה, סלט ותוספות, המשתתפים עטו כפפות קשיחות על ידיהם, במטרה להתנסות בפעילות יומיומית תחת מגבלה פיזית. רויטל וגיורא חלקו את סיפורם האישי ואת ההמתמודדות עם מוגבלות פיזית עם התלמידים.

את מנת הקינוח נאלצו הסועדים לבחור עם אוזניים אטומות באוזניות, מצב אשר המחיש את קשיי התקשורת וההבנה אשר חווה אדם עם לקות שמיעה במצבים יומיומיים. את החווייה השלים נחמיה ביין, מתנדב נ.י.צ., אשר סיפר על התמודדות עם לקות השמיעה ועל האופן בו הוא מנגיש את חייו.

במהלך הארוחה ברכה את הנוכחים מחנכת הכיתה איריס בציר. בדבריה המרגשים, תארה את ארוחת החושים כיציאה למסע אחר, במהלכו נדחק האוכל לפינה והפרופורציות השתנו. בעיניה, תלמידי כיתת "נחשון" כשמם הם – נחשונים בחשיבה שונה, בתרומה לחברה, בהעלאת מודעות.

המפגש הסתיים בדברי משוב והתרשמות נרגשים מפי התלמידים, שתיארו כיצד הושפעו מההתנסות החווייתית שעברו, כיצד הבינו את הקושי היום-יומי שחווה אדם עם מוגבלות, עד כמה השתנתה תפיסת עולמם כתוצאה מכך, עד כמה הם אינם מקבלים את גופם כמובן מאליו.

יום הפעילות המיוחד, הסתיים בהרצאה של מנהלי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. גיורא לב וד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, אשר חלקו עם המדריכים והתלמידים את סיפור חייהם, התמודדותם עם המוגבלות וסיפורה של עמותת נגישות ישראל ושלוחתה הצפונית נ.י.צ.

תודה חמה למתנדבי נ.י.צ. – גיורא לב, רחל שפק, ראובן שפיץ, גילה אליהו, רותי הלל, אורנה בר-מגן, יוסי טובול ונחמיה ביין.

 

התלמידים הוכנסו עטויים בכיסויי עיניים לאולם הארוחה  את המנה הראשונה אכלו התלמידים בחשיכה עם כיסוי עיניים

לקראת המנה העיקרית, המשתתפים עטו כפפות קשיחות על ידיהם  לקראת המנה העיקרית, המשתתפים עטו כפפות קשיחות על ידיהם

המשתתפים אכלו את המנה העיקרית עם כפפות קשיחות על ידיהם  מנהלי ומתנדבי נ.י.צ. אשר קיימו את ארוחת החושים 

 

התלמידים יושבים בארוחת החושים עם אוזניות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן