Skip to main content

ארוחת חושים שנייה למורי חטה"ב "דפנה" בקריית ביאליק

נגישות ישראל צפון – נ.י.צ. ערכה ב-27.11 ארוחת חושים שנייה במספר לצוות המורים של חטיבת הביניים "דפנה" בקריית ביאליק. הארוחה התקיימה בחדר הישיבות כ"יישור קו" לכל צוות המורים וכחלק מהפעילות השנתית בנושא הנגישות וקבלת השונה בביה"ס הייחודי הזה – שחרת על דגלו את בשורת השילוב של תלמידים עם צרכים מיוחדים בכל פעילויותיו.

מטרת הארוחה הייתה לאפשר לקבוצה נוספת של מורי ביה"ס לחוש על בשרם את סוגי המוגבלויות השונות, לשמוע ממתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. ממקור ראשון מהם צרכי הנגישות עבור מגבלותיהם השונות וכיצד הם מתמודדים עם המוגבלות בחיי היום-יום תוך כדי מאבקם להשתלב בחברה ולתרום לה.

במהלך ארוחת החושים, שהנחתה מנהלת נ.י.צ., ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, חוו המשתתפים על גופם מוגבלויות שונות, תוך כדי אכילת המנות שהוגשו להם במהלך הארוחה.

סגנית מנהל אגף החינוך טלי סוקניק ברכה את המשתתפים והדגישה את חשיבות האירוע כחלק מהדגש המושם במערכת החינוך בעיר על נושאי הנגישות וקבלת השונה.

המשתתפים הוכנסו לחדר הישיבות, שסודר מראש לארוחה, כשעיניהם מכוסות והובלו למקומותיהם על ידי מתנדבות נ.י.צ. עטויות בסינרים עליהם מודפסות המילים "נגישות = רגישות".


את המנה הראשונה אכלו המורים בעיניים מכוסות; מתנדבת נ.י.צ. לילי גולדוויין, אישה לקויית ראייה המונחית ע"י כלבתה זיטה, ריגשה בסיפור חייה ובאופן בו היא מנגישה את סביבתה ומשתלבת בה.

המנה העיקרית הוגשה למשתתפים כאשר על ידיהם עטו כפפות בישול קשיחות ללא אפשרות לכופף את האצבעות ולהפעיל מוטוריקה עדינה, באופן זה חוו המשתתפים לקות פיזית; במנה זו סיפרה רויטל על עמותת נגישות ישראל ועל חייה עם מוגבלות פיזית וצרכי הנגישות הנחוצים להתמודד ולהתגבר עליה כדי להשתלב בחיי יום-יום – לעבוד, להתנדב, לגדל משפחה ולכהן כחברת מועצה.

לקראת מנת הקינוח, כיסו המשתתפים את אוזניהם בעזרת אטמים ואוזניות כאשר ברקע הושמעה מוזיקה פאב רועשת. תוך היותם מתנסים במוגבלות שמיעה קשה – הוצעה לסועדים על-ידי "מלצריות" העמותה הבחירה בין המנות השונות. הקושי הרב להבין את המשימה הפשוטה כל כך – המחיש את החיים עם לקות זו. במהלך אכילת אותה מנה, חוו המשתתפים הכרות מרתקת עם מתנדבת נ.י.צ. לקוית השמיעה סמדר הרוש-גרוסמן אשר שיתפה עם הקהל את סיפור חייה והתמודדויותיה.

פני המשתתפים, עיניהם הדומעות והמילים החמות שאמרו, העידו על החוויה המיוחדת שעברו ועל התובנות החדשות שרכשו.

תודות

תודה למתנדבות נ.י.צ. על הביצוע הנפלא של ארוחת החושים;
תודה לרום ברוקנר, מנהל "לחם ארז" קריית ביאליק, עבור תרומת המזון לארוחה.

 

את המנה הראשונה אכלו המורים בעיניים מכוסות

את המנה העיקרית אכלו המשתתפים כאשר על ידיהם כפפות בישול קשיחות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן