Skip to main content

מידע מסייע

בכירים בעיריית קרית ביאליק הגיעו לגן סביונים להתרשם ממיזם נגישות ייחודי

ביום ה' 26.4.18, התקיימה בגן סביונים בקריית ביאליק פעילות ייחודית, ראשונה מסוגה ומרגשת ביותר, כחלק ממיזם "יש לי חבר והוא אחר" לגני החובה


במסגרת המיזם, המתקיים מזה כמה שנים בקריית ביאליק, מקבלים ילדי הגן מושגי יסוד בנושאי הנגישות וקבלת השונה ומטמיעים ערכי שונות, נגישות, סובלנות וחברה צודקת – תוך שימת דגש על כיבוד חניות נכים והנגשת מבני ציבור לקהל האנשים עם המוגבלויות השונות.

 

חיה לביא, רקדנית בכיסא גלגלים, רוקדת עם אחת מילדות הגן
חיה לביא רוקדת עם אחת מילדות הגן

 

הטיבה לתאר זאת רחלי ברקוביץ, האימא של המיזם:

"הבוקר נפתח גן סביונים בקריית ביאליק בפני אורחים בנושא: " יש לי חבר והוא אחר!" – תוכנית המופעלת בקרייה זו השנה החמישית בארבעה גנים, ביוזמתם ותמיכתם הרבה של דר' רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב מנהלי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. ועדנה הברפלד ז"ל רכזת של"מ העירונית.

התכנית נכתבה ונערכה על ידי ומופעלת בהדרכתי בגן סביונים ע"י המתנדבת שלנו טובה טפר במסגרת של"מ זה"ב בגן.

הבוקר החל בסיפורים של הילדים על מה מספרת ליבי, שהיא הבובה אשר מובילה את התוכנית: דברים המתחילים ב"ל" כמו להנגיש, לתמוך, לתת יד, לאהוב. דיברו על חשיבות השמירה על חניית נכים ועוד!…

גולת הכותרת היתה הופעתן המרהיבה של רקדנית "הורה איל"ן חיפה" חיה לביא מלווה בזוגתה לריקוד רחלי כהנא. היה זה מחזה מרהיב והילדים היו ממש המומים. הם שאלו שאלות את הרקדנית כגון: כיצד היא הגיעה לגן? האם היא נוהגת? ואף התנסו בריקוד בחברתה.

הילדים סיימו בשיר: "אני ואתה נשנה את העולם!" ובמושגי יסוד כגון "קבלה", "נגישות", "עזרה" בשפת הסימנים אשר ריגשו את כולנו!

 

חיה לביא ורחלי כהנא רוקדות בגן סביונים
חיה לביא ורחלי כהנא רוקדות בגן סביונים

 

כיבדו אותנו בנוכחותם:

דר' רויטל שורץ-סבירסקי המשנה לראש העיר ומנהלת נגישות ישראל צפון-נ.י.צ., עמי ראובן – מנהל אגף החינוך, טלי סוקניק – סגנית מנהל אגף החינוך, פנינה פויירמן – מנהלת מדור הגנים, סיגל ברמן – מדריכת גננות, סמי בניסטי – רכז מתנדבים עירוני, כרמלה פגוט – רכזת שיווק של"מ מחוזית ומיכה פרלמוטר – רכז הטלוויזיה הקהילתית ואני מבקשת להודות להם בחום על כך.

רויטל והרקדניות קיבלו תעודות הוקרה על הופעתן.

כל המכובדים שהגיעו לגן סביונים

 

 

תודות

 

אני מבקשת להודות מקרב לב לגננת הילה גלבנדורף המקסימה ולצוות סביונים המדהים, לטובה טפר מתנדבת זהב בגן היקרה שלנו על שפתחתן את ליבכן ודלת גנכן לתכנית שלנו, לדר' רויטל שורץ-סבירסקי על התמיכה הרבה והגאווה בנו, תבורכו יקירותיי!

תודה מיוחדת לכרמלה פגוט על התמונות היפות ולמכאל פרלמוטר על הצילומים!

ולמי שהנושא מדבר אליו וקרוב לליבו נשמח באם תצטרפו אלינו ותתנדבו!"

חיה לביא רוקדת עם אחת מילדות הגן

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן