Skip to main content

הסברת נגישות ב"פינה חמה" בחיפה

הסברת נגישות ב"פינה חמה" בחיפה/ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי

 

"פינה חמה" הינה פעילות ליצירת מוקדי פעילות חברתית ועזרה עצמית בסביבה מאוכלסת בקשישים שאין בה מועדון גמלאים קרוב כחלק ממערך ההתנדבות של עיריית חיפה. ב"פינה חמה" במועדון הנוער בשכונת חליסה בחיפה מתארחת ונפגשת קבוצת קשישות פעמיים בשבוע לשלוש שעות. חברות הפינה מקבלות 1500 שקל לשנה לקניית כיבוד. בפינה מעבירים להן סדנאות שונות בבריאות, ניהול כספים, חוקי ביטוח לאומי, עבודות יד וטיולים.

 

בעקבות הקשר שנוצר בקורס מנהלי מתנדבים של המועצה להתנדבות חיפה בין נגישות ישראל בצפון לרכזת המתנדבים של "פינה חמה" אומיימה גשיי, התקיימה ביום א' 3.7.11 הרצאה לחברות הפינה על ידי מתנדבת נגישות ישראל בצפון ובוגרת הקורס רחל שפק. רחל הציגה בפניהן את עמותת נגישות ישראל – את חזונה ואת ה"אני מאמין" שלה. כמו כן היא סקרה את פעילות נגישות ישראל בצפון וליוותה את דבריה בהסברים אודות הלקויות השונות, הנגשתן ובהתנסויות של חברות הקבוצה בתחושה שחווה אדם בעל מוגבלות.

 

חשיבות הביקור רבה במיוחד, הן בחשיפת נושא הנגישות לקהלים חדשים ובמגזר הערבי בכלל זה, הן במימוש רשת הקשרים שנטוותה במהלך קורס מנהלי המתנדבים בין משתתפיו והן בהכשרת מתנדבי נ.י.צ. נוספים לתפקידי הסברה.

 

להלן תגובתה של אומיימה בעקבות הביקור: "שמחנו היום בפינה לארח את נציגתכם החמודה רחל. המפגש היה מוצלח ומעניין!!!".

 

 

"המפגש עם רחל היה מוצלח איך הציגה את עמותתכם והצורה שהסבירה  על אנ שים עם מוגבלות פתח לקשישים נושאים רבים לדבר עליהם אפילו  על שכנים  או משפחה עם  מוגבלות.

הדבר הזה נוגע בלב – כיצד מתחשבים באנשים על כסאות גלגלים . המאזינים  שמחו מאוד גם בתרגיל שנעשה עם טוב מאד יהיה אם נוזמן פעם לאיזה אירוע אצלכם; ההרגשה תהיה באמת מוצלחת!" באמת מוצלחת!"

 

ולסיום נדגיש כי הפעילות המבורכת הזו מתקיימת מתקציב בסך 1500 ש"ח בשנה.

 

 

משתתפי המפגש

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן