Skip to main content

הסברת נגישות וקבלת השונה לחניכי מכינה קד"צית "נחשון"

הכול החל בפנייה של הילה, חניכה במכינה קדם-צבאית "נחשון" בשדה יואב; הילה הודיעה כי החניכים יגיעו לגיחה בת שעתיים לאזור הקריות במסגרת סיור חברתי בן שבועיים ברחבי הארץ, במהלכו הם נחשפים לארגונים שונים במגזר השלישי ולפנים החברתיות של מדינת ישראל

.

בהתארגנות בזק מרשימה של מתנדבי נגישות ישראל צפון (נ.י.צ.) ובהתנדבות של בית קסלר שפתח בפני הקד"צים את שעריו, הוחלט על מתן הרצאה קצרה של מושגי יסוד בנושא הנגישות וקבלת השונה וחלוקת החניכים לשלוש תחנות התנסות:

 

– תחנת מוגבלות פיזית עם נסיעה בכיסאות גלגלים על משטחים בדרגות קושי שונות

– תחנת מוגבלות בראייה עם ביצוע משימות בעיניים מכוסות

– תחנת מוגבלות בשמיעה, בה חוו הקד"צים את הקושי בתיפקוד עם אוזניים אטומות בעזרת אוזניות

כל תחנה לוותה בדבריו של מתנדב נ.י.צ. התואם במוגבלותו, אשר חלק עם הקד"צים את סיפורו האישי.

החוויות היו רבות והרשמים היו נרגשים; הקד"צים הנפלאים ביטאו זאת בהתכנסות סיכום קצרה בטרם המשיכו במסעם הארוך ברחבי הארץ ובמכתב תודה המובא בסוף הכתבה.

 

הילה שיתפה בעוד תגובות שעלו מחברי הקבוצה במהלך המשך טיולם:

 

"רבים מחברי הקבוצה שמו לב לגישה החיובית ואופטימיות של אלו שהעבירו את הסדנאות ומעוניינים לאמץ אותה גם בחיים שלהם. כמו כן, הסיפורים האישיים של מעבירי הסדנאות ,האומץ להיחשף ולשתף אותנו בקשיים – הוסיפו המון והיו מעוררי השראה.

 

אחת הבנות אמרה שהנושא של אנשים עם מוגבלויות תמיד מעורר אצלה תחושה של חוסר נוחות והיא מרגישה שהיא לא יודעת איך לגשת ולהתייחס לנושא הזה. אחרי הסדנה היא הבינה שאפשר ואף רצוי להציע עזרה.

בנוסף, דרך ההתנסות, הצלחתם לפתוח לנו את העיניים וגרמתם לנו לחשוב – האם אנחנו מעריכים מספיק את מה שיש לנו? האם נעשה פה אי צדק עם אוכלוסייה שלמה?

חשוב לי להוסיף, שבמהלך כל הטיול שקיימנו לאחר מכן, אנשים רבים הרגישו בחסרונן של רמפות לכיסאות גלגלים וגם אם היו – אנשים שמו לב אם הן תקניות או לא."

תודה למתנדבי נ.י.צ. שהתגייסו במהירות לביצוע עוד משימה מרגשת:

לגיורא לב

, לרחל שפק, לנעמה שלח, ליפה קרליץ, אורנה ברמגן, גילה אליהו, סמדר הרוש ויוסי טובול, ולבית קסלר שתרם את האכסניה הנגישה והמרגשת.

 

 תחנת התנסות בכיסאות גלגלים

 

שיחה עם מדריך עיוור בתחנת מוגבלות בראייה

 

החניכים מתנסים בעיוורון

 

החניכים מתנסים במוגבלות בשמיעה

 

מכתב תודה מחניכי מכינת נחשון

החניכים בהרצאה על נגישות וקבלת השונה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן