Skip to main content

העמותה מגבירה מודעות לנגישות וקבלת השונה בבתי ספר בנהריה

הסתיים לו חודש פעילות אינטנסיבית של הגברת המודעות בנושאי הנגישות וקבלת השונה, שבו בתי הספר היסודיים "ויצמן" ו-"גולדה" בנהריה השתתפו בתכנית "שווה לכולם – נגישות ושילוב כהשקפת עולם" בתרומת קרן אריסון

בשלב הראשון, המורים עברו הדרכה בנושא נגישות ושילוב ומושגי יסוד בנושאי מוגבלות ונגישות, אשר לאחריה נערכה ארוחת חושים למורים. במהלך הארוחה, כל מנה נאכלה תוך הדמיית מוגבלות אחרת (ראייה, פיזית ושמיעה) במקביל המשתתפים שמעו את סיפורם האישי של מדריכי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. אשר שיתפו בהתמודדות שלהם עם המוגבלות שבה התנסו המשתתפים.

בשלב השני של התכנית, תלמידי כיתות ה' בביה"ס גולדה ותלמידי כיתות ו' בביה"ס וייצמן עברו שיעורים חווייתיים שעסקו בקבלת השונה ועזרה לזולת, דיברו על שונות פנימית ושונות חיצונית, והקשר של מושגים אלה לעולם הנגישות ואנשים עם מוגבלות.

לאחר מכן התקיים הפנינג שכלל תחנות התנסות לתלמידים, כאשר כל תחנה מאפשרת התנסות במוגבלות אחרת ומלווה במדריכי נ.י.צ. החולקים את סיפורם האישי ואת האופן בו הם מתמודדים בחיי היום-יום עם המוגבלות התואמת לאותה ההתנסות.

 

ארוחת חושים למורים בביה"ס גולדה בנהריה  מורות בביה"ס ויצמן נכנסות בעיניים מכוסות לארוחת החושים

את העשייה הובילו מדריכי נ.י.צ. ומדריכי העמותה מהמרכז, כאשר גם שבר ענן לא הרתיע אותם מלהגיע מרחבי הצפון ולהפיץ את בשורת הנגישות.

ההתחלה נראתה לא פשוטה, אפילו מאתגרת… אט-אט נבנה אמון, שפה משותפת, מינוחים ועקרונות.

הסיפורים האישיים העצימו את תחושת ההצלחה – וההתנסות החווייתית חתמה ימים מוצלחים.

המילים המרגשות מפי התלמידים והמורים העידו כי השתנתה תפיסת עולמם ועד כמה עיניהם נפקחו לראות את האנשים עם המוגבלויות באור הנכון – מעידים עד כמה נעשתה המלאכה נאמנה.

מעידות על כך גם המילים הנפלאות ששלחה הגב' ורדה מירקין, רכזת זה"ב בבי"ס "גולדה":

"בשם מנהלת בית הספר רעות ע"ש גולדה מאיר ובשם צוות המורות אני רוצה להודות לכם על פעילות ערכית, מרגשת וחשובה שערכתם בבית ספרנו. נגישות= רגישות, זה המסר שימשיך ללוות אותנו בעבודה ובחיים האישיים. קבלנו משוב מצוין מהמורות . אני מבקשת גם להודות לכל הצוות הנפלא שליווה את הפעילות וכמובן למתנדבים. ישר כוח והמשיכו בפעילות חשובה זו."

 

התלמידים עברו מסלול מכשולים על כיסא גלגלים  התלמידים מקשיבים להרצאה מפי מתנדב ניצ עם מוגבלות

התלמידים בתחנת ההתנסות במוגבלות בידיים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן