Skip to main content

העמותה קיימה 'הפנינג נגישות' לנוער בנהריה

ביום רביעי ה-10.8.16 מדריכי עמותת נגישות ישראל ומתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ, ערכו הפנינג נגישות חווייתי לבני הנוער בנהריה

ההפנינג, שהתקיים במתחם "נהריה וילאג'" המשמש בערבי הקיץ כמקום בילוי ופנאי לבני הנוער בעיר, כלל מגוון תחנות התנסות חווייתיות בהן השתתפו בני הנוער.

התחנות הופעלו והועברו על ידי מתנדבי נ.י.צ, בראשות ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב, לצד מדריכי עמותת נגישות ישראל. כל תחנה כללה מפגש עם אדם עם מוגבלות שהסביר למשתתפים מהי נגישות עבורו, וכן התנסות חווייתית שדימתה את אותה מוגבלות.

בין התחנות בהן השתתפו בני הנוער:

טעימה עיוורת של גלידה – תחנה המייצגת מוגבלות בראיה ובה נתבקשו המשתתפים להבחין בין סוגים שונים של גלידה וזאת תוך כדי שחווים עיוורון באמצעות כיסויי עיניים.
מסלול מכשולים על כיסאות גלגלים – תחנה המדמה מכשולים שאדם עם מוגבלות בתנועה נתקל בהם ביום-יום.
גרפיטי נגיש תחנה המדמה מוגבלות מוטורית בידיים, בה המשתתפים התנסו בכתיבה וציור בדרכים יצירתיות, ללא שימוש בכפות הידיים.
תחנה מרכזית נוספת הייתה כדורסל על כיסאות גלגלים, שם בני הנוער התנסו במשחק כדורסל בישיבה על כיסאות גלגלים המיועדים למשחק זה.
עוד תחנה בולטת הייתה תחנת ההיכרות עם שפת הסימנים, שבה פגשו המשתתפים מדריכה חירשת, למדו כיצד ניתן לתקשר איתה והתנסו במשחקי תקשורת ללא שמיעה. בנוסף לכך המשתתפים שעברו את הפעילות קיבלו קעקועי גוף בשפת הסימנים.

 

 

אנו מאמינים כי ההתנסות החווייתית המחישה לבני הנוער בצורה הברורה ביותר את הקשיים והמגבלות איתם מתמודדים אנשים עם מוגבלות, ומודים לעיריית נהריה ומועצת הנוער על בחירתם לחשוף את בני הנוער בעירם לנושא החשוב.

 

המשתתפים התנסו בכתיבה וציור עם כפפות מגבילות תנועה  המשתתפים עברו מסלול מכשולים על כיסאות גלגלים

המשתתפים מתנסים בטעימה עיוורת של גלידה  המשתתפים חובשים אוזניות אוטמות קול ומתנסים במשחקי תקשורת ללא שמיעה

חברי נגישות ישראל צפון - ניצ 

מדריכי עמותת נגישות ישראל ומתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ

המשתתפים משחקים כדורסל בכיסאות גלגלים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן