Skip to main content

מידע מסייע

העמותה קיימה יום עיון בנושא נגישות השירות בעיריית קריית ביאליק

כדי לסכם את יום העיון בנושא נגישות השירות שנערך על ידי עמותת נגישות ישראל ביום א' 7.7.13 לעובדי עיריית קריית ביאליק, יש לחזור חמש שנים אחורה להחלטה שהתקבלה בעירייה לקדם בכל כיוון את נושא הנגישות וקבלת השונה הן ברמה ההסברתית והן בהנגשה החושית והפיזית בכל אגף מאגפי העירייה.

היום היווה המשך לקשר האמיץ שנוצר במהלך השנים הללו בין העמותה ומתנדביה בצפון בראשות ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב לבין העומדים בראשות העירייה, ביניהם ראש העיר מר אלי דוקורסקי, מנכ"ל העירייה מר עזרא חכם, מהנדס הרשות מר נעם מסד, מנהל האגף לשירותים חברתיים הגב' שוש סוקניק ומנהל אגף החינוך מר עמי ראובן – קשר אשר הניב הנגשה פיזית מרשימה בעיר ותנופת הסברה בכל גילאי התלמידים במערכת החינוך.

ביום העיון עצמו בירך ראש העיר והשתתפו בו מנהלים, עובדים ומתנדבים בעירייה ממחלקות ואגפים נותני שירות בעירייה.

 

במסגרת היום עברו המשתתפים הרצאה שכללה היכרות עם מושגי היסוד מתוך עולם הנגישות – נגישות פיזית ונגישות השירות, היכרות עם המוגבלויות השונות ומשמעותן (ראייה, שמיעה, ניידות וקוגניציה), העמקה בדרכי הנגישות הפיזית ונגישות השירות והיכרות מעמיקה עם תקנות וחוקי הנגישות הנוגעים למוסדות החינוך השונים – וכיצד ניתן לקיים את התקנות, החוקים וערכי הנגישות באופן עצמאי. 

בהמשך היום התחלקו המשתתפים לקבוצות ועברו בין ארבע תחנות שונות – כאשר כל תחנה ייצגה מוגבלות שונה. בתחנות התנסו המשתתפים במהות המוגבלות – החל מהתמודדות עם מסלול מכשולים על כיסאות גלגלים, התניידות והתמצאות בשטח "בית יד לבנים" בו התקיים המיזם על מאפייניו הנגישותיים, היכרות והתנסות בעולמם של כבדי השמיעה, האנשים עם הלקויות הקוגניטיביות והעיוורים. במקביל, זכו המשתתפים להכיר בכל תחנה, מדריך עם מוגבלות, ששיתף את המשתתפים בעולמו הפרטי, חוויותיו, קשייו והצלחותיו.

המפגשים היו מרגשים ודינאמיים, המשתתפים הביעו רגישות ומוטיבציה גדולה להכיל, לעבד ולחפש את הדרכים ליישום הערכים שהכירו בחיי היום-יום ובמיוחד – מול תושבי עירם הבאים לקבל שירות נגיש.

תודה רבה מקרב לב למתנדבי נגישות ישראל צפון (נ.י.צ.) שטרחו בהכנת היום המופלא והמרגש:
גיורא לב, רחל שפק, אהובה שרון, שוש לביא, שושנה טובול, אורנה ברמגן, גילה אליהו, צעירה נחמיאס, נעמה שלח ורבקה יעקב.

 

תודה מיוחדת  למחלקת ההדרכה והפיתוח בעיריית קריית ביאליק, בראשות מיכל הברמן שעשו ימים כלילות בארגון הפעילות וראו בה ערך עליון חשוב בהטמעת ערכים בקרב עובדי העירייה, לא החסירו דבר וכל בקשה קטנה כגדולה נענתה באופן מקצועי, מהיר ואפקטיבי ע"י הממונה על מחלקת ההדרכה בעירייה הגב' מיכל הברמן – אתם ראויים להערכה רבה על פועלכם .
אין לנו ספק שראש העיר גאה בצוות כזה
.

 

התנסות במוגבלות בראייההתנסות בנסיעה על כיסא גלגלים

 

 

 

מתנדבי ואנשי העמותה

 

 

התנסות במוגבלות בשמיעה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן