Skip to main content

הפנינג נגישות וקבלת השונה בקייטנת מטה אשר

ביום א' ה- 23.7.17 בקייטנת מטה אשר, לא הייתה בריכה, לא כדורגל, לא ציור ויצירה

. עמותת נגישות ישראל קיימה באותו היום במתנ"ס מטה אשר הפנינג נגישות חוויתי ל-450 ילדים במסגרת קייטנה לילדי האזור.

במסגרת האירוע הילדים לקחו חלק במגוון תחנות התנסות במוגבלויות השונות וחוו איך מרגישים אנשים עם מוגבלות. בין היתר, הילדים התנסו בתחנות כמו משחק כדורסל בכיסאות גלגלים, משחק כדור שער עיוורים, מסלול מכשולים בכיסאות גלגלים, טעימות עיוורות של גלידה, משחקי העברת מסרים עם אוזניים אטומות באוזניות הממחישות מוגבלות בשמיעה, ציור גרפיטי ללא יכולת להזיז את האצבעות, המדמה מוגבלות בידיים ועוד.

אולם חשובה הרבה יותר הייתה ההיכרות של הילדים עם אנשים עם מוגבלויות שונות במהלך ההתנסות, שבמהלכה הם נחשפו לעולמם ולמדו ממקור ראשון אודות נגישות, שוויון ועצמאות

.

מתנדבי נגישות ישראל צפון (נ.י.צ.) ומדריכי נגישות ישראל איישו והפעילו את תחנות ההתנסות ביום קיץ חם ובתנאים לא פשוטים ועל כך הם ראויים לכל הוקרה.

את הפעילות סיכמה רכזת הקייטנה, בפנייתה לעמותה עם תום היום הגדוש: "רציתי להגיד לכל המפעילים המון תודה על פעילות חשובה, משמעותית ערכית המועברת בצורה חווייתית ועם גישה לילדים. זו השנה השנייה שלנו יחד ואני כל פעם מתרגשת מחדש. תודה רבה שוב מכל מטה אשר".

 

הילדים בטעימה עיוורת של גלידה  הילדים משחקים כדורסל בכיסאות גלגלים
הילדים בטעימה עיוורת של גלידה                                                                       הילדים משחקים כדורסל בכיסאות גלגלים

הילדים חוו מוגבלות בשמיעה וניסו לתקשר בלי לשמוע

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן