Skip to main content

מידע מסייע

הפנינג נגישות לילי לבני הנוער בנהרייה – זו השנה השלישית ברציפות!

ביום ג' 31.7.18, קיימה עמותת נגישות ישראל מיזם נגישות חווייתי-לילי לבני נוער בפארק "גיל לכל גיל" בצפונה של נהרייה, מקום המשמש בערבי הקיץ כאתר בילוי ופנאי לבני הנוער בעיר. המיזם יצא לפועל על ידי עובדי העמותה ומתנדבי נגישות ישראל צפון- נ.י.צ.

 

 

המשתתפים עברו מסלול מכשולים בכיסאות גלגלים
בני הנוער עברו מסלול מכשולים בכיסאות גלגלים

 


הפעילות כללה מגוון תחנות התנסות חווייתיות בהן השתתפו בני הנוער; בנוסף להתנסות החווייתית שדימתה את אותה מוגבלות, כל תחנה כללה מפגש עם אדם עם מוגבלות תואמת אשר חלק עם המשתתפים את סיפור חייו והסביר להם מהי נגישות עבורו.

 

בין התחנות שבהן השתתפו בני הנוער:


♦ תחנת כדור-שער עיוורים בה
המשתתפים התחלקו לקבוצות והתנסו במשחק כדור פראלימפי כאשר עיניהם מכוסות עם כיסויי עיניים. בנוסף התנסו בטעימה עיוורת של גלידות והבחינו בין סוגי הגלידות השונות.

 

המשתתפים שיחקו כדור-שער עיוורים עם כיסוי על העיניים
המשתתפים שיחקו כדור-שער עיוורים עם כיסוי על העיניים

 


♦ מסלול מכשולים על כיסאות גלגלים, בו חווים את המכשולים אשר אדם עם מוגבלות בניידות נתקל בהם ביום-יום במדרכות ובכבישי הערים.


♦ תחנה גרפיטי נגיש המדמה מוגבלות מוטורית בידיים, אשר בה המשתתפים התנסו בכתיבה, ציור ומילוי מטלות יום-יומיות בדרכים יצירתיות, תוך שימוש בכפות הידיים עטויות בכפפות קשיחות.


♦ תחנת היכרות עם שפת הסימנים, בה פגשו המשתתפים מדריך חירש ומתורגמנית לשפת הסימנים, למדו כיצד ניתן לתקשר איתה והתנסו במשחקי תקשורת ללא שמיעה.


♦ תחנה מלהיבה במיוחד הייתה כדורסל על כיסאות גלגלים, בה בני הנוער התנסו במשחק כדורסל בישיבה על כיסאות גלגלים המיועדים למשחק זה.

 

המשתתפים מנסים לצייר ולכתוב עם כפפות מגבילות על הידיים
בתחנת הגרפיטי הנגיש התנסו בני הנוער במוגבלות בידיים

 


ההתלהבות הייתה רבה והמיזם נמשך מעבר לזמן שהוקצב לו; ההתנסות החווייתית המחישה לבני הנוער בצורה הברורה ביותר את הקשיים והמגבלות איתם מתמודדים אנשים עם מוגבלות.

תודה למועצת הנוער בעיריית נהרייה על בחירתם לחשוף זו הפעם השלישית ברציפות את בני הנוער בעירם לנושא הנגישות וקבלת השונה, למנוע מבני הנוער בטלה בימות הקיץ ברחובות ולהעניק להם ערכים חברתיים חשובים כל כך.

תודה רבה למתנדבי נ.י.צ על הצטרפותם והתגייסותם בנאמנות, במסירות ובמקצועיות, כדרכם תמיד.

 

בני הנוער שיחקו כדורסל בכיסאות גלגלים

תחנה מלהיבה במיוחד הייתה כדורסל על כיסאות גלגלים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן