Skip to main content

זוכי פרוייקט "גם אני יכול"

 

חט"ב דפנה בקריית ביאליק

 

הטקס היה מרגש מאד וכלל ריקוד של זוג כשהבחור מרותק לכסא גלגלים, שירה של תלמידה עיוורת והרצאה על שפת סימנים. תלמידים מכיתה ח' מחט"ב דפנה בקריית ביאליק בהדרכת המורה ורד גדיאל פיתחו בעזרת מתנדבי רפא"ל בשיתוף אשכול הפיס בעיר שלושה מוצרים; אחד מהם זכה במקום ראשון בקטגוריית "עיצוב וגימור המוצר".

 

המוצר, "ארנק הדייטים שלי", שפותח ע"י ליעד גרסטמן ועידו אלישע, הינו ארנק המתחבר לכסא גלגלים שניתן להוציא ממנו כסף (שטרות ומטבעות) וכן כרטיס אשראי באמצעות שימוש באגודל בלבד. המיזם, שהתנהל לאורך כל השנה, לווה במסירות על ידי מתנדב רפא"ל בקהילה למען צרכים מיוחדים עדי נחום ומתנדבי נגישות ישראל בצפון בראשות ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי. הוא נתן מענה לצורך המסוים של מתנדבת נגישות ישראל צפון אסנת להט והיווה חוויה מיוחדת ומרגשת של נתינה ותרומה לקהילה, תוך חשיפת התלמידים לצרכיהם של אנשים עם צרכים מיוחדים.

 

מצורפות מילים מרגשות שכתב ליעד, מפתח ארנק הדייטים שזכה בתחרות  יחד עם חברו עידו:
"הי עדי, מצורף לך כאן התמונה שלנו מהיום של הזכייה בתחרות.
דבר נוסף שאני מאוד רוצה לספר לך עליו, שבשיעור היום הרציתי בכיתה על המוצר והמורה שהייתה בכיתה כל כך התרשמה והכיתה הייתה בשוק איך שהסברתי על המוצר. בסוף השיעור המורה אמרה לי שאני חייב לפתוח סטארט אפ חדש על שמי , על המוצר שלי ושל עידו, וחשבתי היום על המון רעיונות מצוינים שאפשר להתפתח איתם ולעשות מוצרים חדשים שמאוד דומים למוצר שלנו וחשבתי על איך שזה יכול להתפתח ולאילו כיוונים! הרבה ילדים הציעו לי לשפר את זה לשנות עיצוב וסגנון .. לפתח סוגים שונים של ארנקים .. לגברים ולנשים , ולאו דווקא לאנשים עם מוגבלויות .. בנוסף לכך הם אמרו שזה יכול להתאים גם לאוטו ולעוד כמה דברים .. שזה יכול להיות כמו תיק עם איפור וכדומה! כולם ממש התרשמו ורציתי לדעת מה אפשר לעשות עם זה ולאן אפשר להתקדם ! אני בעניין לגמרי ואני ממש מסוקרן לדעת איך אפשר להתקדם ולשווק את המוצר החוצה!
תודה, עדי; הייתה חוויה נפלאה ואקווה שנמשיך וניצור מוצרים מדהימים!
ליעד גרסטמן".

וכל מילה נוספת מיותרת…

 

ביה"ס רודמן בקרית ים

 

בתחרות במסגרת פרויקט "גם אני יכול" זכו תלמידי כיתה ז1, מביה"ס רודמן בקרית ים, במקום הראשון בקטגוריה של התאמה מקסימאלית של מוצר לצרכי יחיד או קבוצה.

 

המוצר הזוכה הוא ה"פומפי-יד" – מתקן רב תכליתי המאפשר שימוש בפומפייה, בקוצץ ירקות או פרות, במסחטה ובחורץ זיתים תוך הפעלת יד אחת.

 

התלמידים: נחמיאס יובל, דוידוב הילי, פולקנוב ריטה, אידיסיס אלמוג ובן אבו אופק שקדו על פיתוח המוצר עבור י' בחור בן 28, שסיפורו נגע לליבם. י' נפגע בתאונה ונותר משותק בכל פלג גופו השמאלי. חלום חייו היה להיות מסוגל לעבוד במטבח ביד ימין בלבד ולהכין לעצמו באופן עצמאי ובטיחותי סלט ולסחוט מיץ.
באמצעות ה"פומפי-יד", מוצר שפותח בסיוע מתנדבי רפא"ל לצרכים מיוחדים, מר אורי יסוד, מר עדי נחום ומר אבי לוי, הוגשמה משאלתו.

 

כשי' ניסה את המוצר עיניו נצצו, הרגשנו שהענקנו לו מתנה שנעים לתת ולקבל. הוא שיתף אותנו בתוכניתו להזמין אנשים לארוחה שהוא יכין בעצמו תוך שימוש בפומפי-יד.

 

 

ה"פומפי-יד" מבי"ס רודמן

 

לדברי מנהלת חטיבת הביניים, בלהה בלושטיין התלמידים עברו באמצעות הפרויקט חוויה מעצימה במימוש ערכים נלמדים כמו: קבלת השונה, רגישות לאחר, אכפתיות ושיאה נתינה לאחר.

לדברי מנכ"ל ביה"ס מר אתי לוי, קירוב התלמידים לנושא הנגישות פותח שער להרחבת תוכניות בית ספריות העוסקות בנושא זה ליצירת סולידריות חברתית בשיתוף עם ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב מנהלי נגישות ישראל – צפון, שליוו את הפרויקט וסייעו לתלמידים להבין את קשייו של בעל הצרכים המיוחדים.

המורה שהובילה את הפרויקט גב' יפעת שכטר ציינה כי התלמידים עברו שינוי במהלך התהליך והפכו בוגרים ואחראים יותר.
התלמידים סיכמו: "הוכחנו כי גם קטנים יכולים לעזור לגדולים!"

 

ד"ר עופר רימון מנהל המנהל למדע וטכנולוגיה שביקר בתערוכה שכללה את המוצרים שפותחו במסגרת הפרויקט בכל הארץ, התעכב ממושכות ליד מוצר הפומפי-יד, שאל שאלות וקיבל הסבר מקיף על המוצר מיובל נחמיאס והסבר משלים ממר אורי יסוד על שיתוף הפעולה בין מתנדבי רפאל לצרכים מיוחדים לבין ביה"ס רודמן בפיתוח המוצר והבאתו לתצורתו הסופית.

 

עופר הביע משאלה, לבדוק אפשרות לממן יצור מתקנים נוספים כאלה על מנת שיותר בעלי צרכים מיוחדים יוכלו ליהנות מהמוצר.

"ארנק הדייטים שלי" מחט"ב דפנה בקריי

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן