Skip to main content

יום המודעות לחניות נכים בצפון

 

יום המודעות השלישי לחניות נכים ביוזמת עמותת נגישות ישראל ומשטרת ישראל התקיים ברחבי הארץ ביום א' האחרון. במהלך היום עברו הרשויות, הקהילות הנגישות ותלמידי בתי ספר הדרכה על חשיבות חניות הנכים, כגורם ראשון במעלה להגברת הנגישות לבעלי מוגבלויות ובקבלת השונה. כחלק מהעשייה, חלקו התלמידים חומרי הסברה של עמותת נגישות ישראל במרכזים מסחריים ובמקומות ציבוריים, להגברת המודעות של הציבור הרחב.

 

בצפון הובילו את היום החשוב הזה מנהלי נגישות ישראל צפון ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב ומתנדבי נ.י.צ.

 

• בקריית ביאליק התקיים האירוע המרכזי במרכז הרב תכליתי במעמד ראש העיר אלי דוקורסקי ואורגן על ידי מחלקת החינוך בראשות עמי ראובן וחט"ב דפנה המובילה את נושא הנגישות וקבלת השונה במערכת החינוך בעיר. בנוסף לדברים המרגשים שנישאו, הוצגו מצגות וסירטונים בנושאי כיבוד חניות נכים ותלמידי הציר התקשורתי (PDD) המשולבים בחט"ב "דפנה" – הופיעו בקטעי ריקוד ושירה. עובדי הפיקוח העירוני בראשות שלום לוינזון, רכזי עמותת "אור-ירוק" בעיר וחברי הקהילה הנגישה קריית ביאליק הובילו את העשייה בהמשך היום; חברי קהילה נגישה בעיר הציגו דוכן הסברה שמוקם בקיריון באדיבות מנהלו דודו שגיא והדוברת נועה לוי-גונן, חולקו חומרי הסברה ומערכי שיעור הועברו בביה"ס על ידי הפקחים ומורי האזרחות ותלמידי ממחויבות האישית מחט"ע אורט ביאליק חילקו פליירים ומדבקות "לא נכה – אל תחנה" במרכזים המסחריים. חשוב לציין כי בשבועיים שקדמו לאירוע שידרגו פקחי העירייה את חניות הנכים הציבוריות בעיר, על מנת להגביר את ניראותן. דבריו המרגשים של מנהל הפיקוח העירוני למנהלת נגישות ישראל צפון – מעידים כאלף מילים על רצינות המעמד: "חיזקי ואימצי ותודה  על היום המיוחד, המלמד והחשוב שבזכותך בוצע היום ברחבי העיר. חשוב שתדעי שהפקחים שלי היום הופיעו בחמישה בתי ספר, ושוחחו עם תלמידי כיתות ד' ה' על הנושא הנגישות לאחר שעברו וקיבלו מערך שיעור מסודר. אנו נמשיך לעמוד לרשותך בכול נושא ובעיקר בתחום חשוב זה. תודה מקרה לב! שלום  לוינזון, מנהל מח' פיקוח ושיטור עירוני".

 

לכתבה ששודרה אתמול בחדר החדשות חיפה והשרון – לחץ כאן

 

• בקריית מוצקין הוכנס לאתר העירייה מסר תמיכה ביום המודעות לחניות נכים מפי ראש העיר חיים צורי בזו הלשון: "חניות נכים נועדו להקל על הנכים להגיע ליעדם בחיי היום יום.אנו בקריית מוצקין מגבירים את האכיפה ואת המודעות בנושא זה לרווחת ציבור הנכים בעיר וכן לנכים המגיעים מבחוץ למוקדי הבילוי והתרבות בעיר". המסר לווה בפירסומי העמותה ובסירטון הסברה בנושא. מתנדבי נגישות ישראל צפון (נ.י.צ.) חילקו חומרי הסברה במרכז המסחרי רבמ"ד והעבירו פעילויות הסברה בנושא בבי"ס "ויצמן", "אחדות" ו"בגין" בנוכחותו ובתמיכתו של מנהל אגף החינוך אייל אורן.

 

• בקריית ים העבירו מתנדבי נ.י.צ. פעולות הסברה בחט"ב וחט"ע "רודמן" תחת הדרכתה הפעילה של מנהלת מחלקת החינוך נילי אלדר. בחט"ב עברו כל הכיתות הדרכה והאמנות החברתיות חולקו לחתימת הורים לאחר חתימת התלמידים בכיתות. הועלה קיר במבואה בנושא ונציגות תלמידים מכל השכבות יצאה לרחבי קריית ים לחלק את הפלייר אחר הצהרים. דווח כי התלמידים התעניינו מאוד הקשיבו בקשב רב וניכר כי הם מגויסים להפיץ את המידע שרכשו. האירוע המרכזי המרגש התקיים מטקס בי"ס רבין ונפתח בריקוד של שתי רקדניות על כסאות גלגלים מלהקת הריקודים של "אילן" קריית חיים. כ"כ חולקו מדבקות מיוחדות בנושא לכל התלמידים. התייחסות ליום חשוב זה היתה גם  בכיתות בתיה"ס היסודיים.

 

• בשלומי, ברמת ישי, בפרדס-חנה-כרכור ובדליית אל כרמל הובילו את ההסברה הקהילות הנגישות בלווי פעיל של מתנדבי נ.י.צ. וחומרי ההסברה חולקו לקהל הרחב ובמקומות הציבוריים. ראויה לציון במיוחד העשייה של מתנדבי קהילה נגישה באור עקיבא – פעילות אשר התקיימה בקניון המקומי בשעות אחה"צ וכללה ערב יצירה לילדים, חלוקת חומרי הסברה, סיור בחניות נכים וצילום "חונים לא בסדר" אשר תמונתם תישלח למשטרה.

 

• פעילות מרגשת במיוחד התקיימה בכפר ורדים בהדרכת מנהלת בי"ס "קשת" ענת גבע-טרן, מתנדבי נ.י.צ. ותלמידים מוועדת הנגישות הבית ספרית לדורותיה. לאחר הדרכה והבאת חומרי הסברה בנושא נגישות וחניות נכים, התקיימה בביה"ס ביום המודעות עצמו הפסקה פעילה להמחשת הצורך בחניות נכים והילדים יצאו לאחריה לחלוקת חומרי הסברה ביישוב. דברי המנהלת – מסכמים הכול:

 

"שלום ללילך, נעמה ורויטל היקרות,
מאחורינו פעילות משותפת לחיזוק המודעות של תלמידי והורי ביה"ס קשת לחוק חניית הנכים.
הפעילות כללה בסופו של דבר:
•    חלוקת פליירים במרכז המסחרי ביום ו' האחרון;
•    חלוקת פליירים והסברה בכניסות לביה"ס בבוקר יום ההסברה הארצי
•    הפסקה פעילה בה הדגמנו לילדים לקויות פיזיות ואפשרנו להם להתנסות בשימוש בכסא גלגלים וקביים
•    קישור בין חוק חניות הנכים ופעילות ההסברה שאנחנו מעורבים בה לבין תהליך הטמעת התקנון הבית ספרי החדש שלנו, במסגרת שעורי החינוך, המתקיימים השבוע.

אני מודה לכן על שיתוף הפעולה ההדוק והנלהב ומקווה מקרב לב שהמעשה שעשינו בימים האחרונים ישיג את מטרותיו וישפר את התנהלות התושבים בכפר ביחס לחניות הנכים.
בברכה, ענת
".

 

• מרגשת במיוחד הייתה הצטרפותם של גופים פרטיים ועסקים אשר עומדים בקשר רצוף עם נ.י.צ. כל ימות השנה: מסעדות "קפה קפה" בקריית חיים ו"קפה בחורש" בכפר ביאליק הצטרפו לחלוקת חומרי הסברה לסועדים; עובדי בז"ן חילקו חומרי הסברה של נגישות ישראל במרכזי הקניות הסמוכים אליהם – לב המפרץ, חוצות המפרץ וביג קריות; חברי בית הגלגלים בבוסתן הגליל קבלו הדרכה על ידי מתנדבי נ.י.צ. ויצאו לחלוקת חומרי הסברה בנושא חניות נכים; אתר דוגרינט הגלילי הקדיש בדף הבית מקום מרכזי לנושא ופורום נשות איל"ן חיפה התכנס לשמוע הרצאה על הנושא.

 

תודה לכל מתנדבי נ.י.צ. ועמיתי הקהילות הנגישות על העשייה המבורכת בצפון ביום המודעות לחניות נכים 2011, ולשותפי לניהול נ.י.צ. גיורא לב – על התכנון, הביצוע והשותפות בהשגת הייעדים מעל ומעבר למצופה.

 

פעילות המרחב לחיים עצמאיים בגליל ביום המודעות לחניות נכים 2011

 

יום המודעות לחניות נכים בארץ נוצל במרחב לחיים עצמאיים בגליל ובגולן, לשלושה ימים של הסברה על העניין בבתי-ספר בעמק החולה.
ההסברה הייתה לנערי ונערות חט"ב. נקודת המוצא להסברה הייתה מנקודת מבט של נכה וסיפורו האישי, ללא מצגות וסרטונים.

הבעיה של מיעוט חניות עבור נכים, אשר לעתים קרובות חניות אלה נתפסות על-ידי בעלי מכוניות אשר אינן נכים, הוצגה לשומעים מנכה רגליים אשר נכותו לא תמיד נראית לעין, כלומר, נכה עם פרוטזה (תותבת), נכה אשר בעיות רגליו הן פנימיות ואי-אפשר לראות אותן. הסיפור האישי של הנכה הסביר והדגיש את הבעיה ללכת מרחק רב, גם אם הנכות לא ניכרת.

התפתחו שיחות מעניינות וענייניות על בני-משפחה של השומעים: סבא, אח, בן-דוד, אשר או שהם נכים באופן זמני: שברו רגליים, עברו ניתוח ברגל, ומדוע הם לא מקבלים תו-חניית נכה? מדוע סבא בן 86 שבקושי הולך אינו מקבל תו-חניית נכה, ושאלות נוספות הקשורות למי מקבל ומי לא מקבל תו חנייה.

היו נערים שסיפרו על כך שאבא/אימא שלהם רצה לחנות בחניית נכים והילדים מנעו זאת, והיו כאלה שסיפרו על הורים שכן חונים בחניות עבור נכים.

נראה חשוב ביותר לקיים ימים כאלה ודומים להם אצל התלמידים אשר עדיין אינם נוהגים ברכב, אבל כאשר יגיעו לנהיגה, עניין חניות הנכים וההבנה מדוע לא לחנות שם תהיה טבועה בתודעתם. לו יהי!

 

 

חלוקת פליירים בקפה-קפה תליית פוסטרים "לא נכה אל תחנה" בקפה-קפה

 

חניית נכים עם הכיתוב "לא נכה אל תחנה" רויטל שורץ-סבירסקי בחטיבת הביניים דפנה

 

דף חדשות "מבט לקרית מוצקין" לגבי יום המודעות

השלט בפרדס חנה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן