Skip to main content

"מביאים את האור" – מיזם חנוכה של מעוף חברתי בחיפה

ביום שלישי, נר שביעי לחנוכה, התקיים בקניון קסטרא יריד חוויתי ייחודי של ארגונים לאנשים עם מוגבלויות לציון החודש הבינלאומי לאדם עם המוגבלות תחת הסיסמא "מביאים את האור".

ביריד השתתפו 16 ארגונים לאנשים עם מוגבלויות הפועלים במסגרת אשכול ארגוני הצרכים המיוחדים בחיפה והסביבה בהובלת מעוף חברתי (ע"ר). באי הקניון, הורים, ילדים ועוברי אורח יכלו להתנסות ולחוות מוגבלויות שונות, להתרשם מעבודות היצירה והאמנות היפהפיות של האנשים עם המוגבלות שהוצגו בדוכנים ולקבל מידע על הארגונים הפועלים בעיר וסביבתה.

מתנדבי הצפון של

עמותת נגישות ישראל (נ.י.צ.) הפעילו תחנות התנסות של לקות ראייה (ביצוע משימות בעיניים מכוסות), שמיעה (ביצוע מטלות באוזניים מכוסות באוזניות אוטמות רעש) ומוגבלות פיזית (התנסות בקביים ובכיסאות גלגלים במסלול מכשולים) ואפשרו התנסות חווייתיות לכל המשפחה. ההתנסות אפשרה לילדים ולמבוגרים כאחד להבין לרגע קט את מורכבות חייהם של האנשים עם המוגבלויות.

אשכול ארגוני הצרכים המיוחדים נוסד לפני ארבע שנים ונציגיו פועלים לעשייה חוצת ארגונים למען תושבי העיר עם המוגבלויות בהיבטים של תעסוקה, העלאת מודעות, חברה ופנאי. בין היתר האשכול מקדם הקמת פארק חושי נגיש בעיר, הפיץ חוברת תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות, משפחותיהם ולאנשי מקצוע, הפיק ערבי היכרויות לצעירים עם מוגבלות ועוד. עמותת מעוף חברתי (ע"ר), ארגון תשתית לעמותות וארגונים חברתיים הפועלים בעיר , מספקת את הבמה למפגש המשותף ומשאבים לריכוז הפעילות הייחודית של האשכול .

משתתפי היריד / צילום: חגית אברהם

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן