Skip to main content

מיזמי מודעות לנגישות לצוות הדיור המוגן "משען" בחיפה

במהלך חודשי אפריל ומאי, קיימה עמותת נגישות ישראל שני מיזמים להגברת מודעות לנושאי הנגישות וקבלת האחר לצוות בית הדיור המוגן "משען" בחיפה

כל פעילות נפתחה בהרצאה מפי מנהלת נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, על סיפורה של העמותה, עקרונותיה וכללי המוגבלויות והנגישות השונים.

שימת דגש מיוחדת הונחה על נושא הגברת נגישות השירות לאור אישור תקנות נגישות השירות, כאשר כל שירות בדיור המוגן אותו מקבלים הדיירים מהצוות – מחייבת את הנגשתו המלאה, להם ולבני משפחותיהם.

המשתתפים מנסים למלא טפסים עם כפפות קשיחות על הידיים
המשתתפים מנסים למלא טפסים עם כפפות קשיחות על הידיים

בהמשך, תחת האמירה "עד שתחווה תבין", התנסו עובדי הדיור המוגן בתחנות התנסות בנושאי מוגבלות פיזית (מילוי משימות בידיים עוטות כפפות קשיחות ושימוש בכיסא גלגלים) ומוגבלות בשמיעה. בכל תחנה שמעו את סיפור חייו של מתנדב נ.י.צ. עם מוגבלות תואמת.

 

בפעם הראשונה השתתפה קבוצת עובדים ומנהלים מצוות בית הדיור המוגן ובפעם השנייה הגיעו בעיקר עובדי משק, מטפלים ועובדי ניקיון, אשר היו נפלאים והגיבו בשיתוף פעולה מרגש ומרשים.

המשתתפים התנסו במוגבלות בשמיעה באמצעות אוזניות אוטמות קול
המשתתפים התנסו במוגבלות בשמיעה באמצעות אוזניות אוטמות קול

המשוב אשר התקיים בסופה של כל פעילות היה מדהים; והעיד עד כמה הייתה הפעילות הזו חיונית דווקא לעובדים הבאים בקשר יומיומי עם דיירים קשישים עם מוגבלויות שונות.

 

המשתתפים התנסו בהתניידות בכיסא גלגלים
המשתתפים התנסו בהתניידות בכיסא גלגלים

המשתתפים מנסים למלא טפסים עם כפפות קשיחות על הידיי

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן