Skip to main content

מנהלי ועובדי סניף "טויוטה-מ.ת.ם." מקבלים את השונה!

עמותת נגישות ישראל מקיימת מיזמי התנסות חווייתיים להגברת מודעות בנושאי נגישות וקבלת האחר לקהלי עובדים ומנהלים בארגונים ובעסקים שונים ברחבי הארץ. מתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. משולבים ומובילים מיזמים באיזור הצפון.

 

אחד המיזמים החשובים התקיים ביום ה' 13.2.20 עבור מנהלי ועובדי סוכנות הרכב "טויוטה-מ.ת.ם." מטרת המיזם לשפר את נגישות השירות עבור לקוחות עם מוגבלויות שונות ובני משפחותיהם.

המשתתפים יושבים עם אוזניות על האוזניים
המשתתפים התנסו במוגבלות בשמיעה

 

 

הרעיון מאחורי המיזם קרם עור וגידים בעקבות הצורך במתן שירות נגיש, בהבנת צרכי הנגישות ובשיפור התקשורת בין העובדים ללקוחות עם מוגבלות.

 

היוזמה באה לשפר את הבנת הצרכים הייחודיים אשר יש ללקוחות עם המוגבלויות השונות בבואם לרכוש או לתקן רכב בהכשרה נותני השירות חוו את המוגבלות דרך התנסות אישית והזדהו עם הקושי.

 

עמותת נגישות ישראל פיתחה את מודל ההסברה הייחודי; לאחר הרצאה מקיפה על מושגי יסוד ועקרונות הנגישות אשר הועברה על ידי מנהלת נ.י.צ. ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, העובדים פגשו והכירו אנשים עם מוגבלויות פיזית, שמיעה ונפשית והתוודעו לסיפור חייהם ולצורך של כל אחד מהם בשירות נגיש כלקוח עם מוגבלות.

 

בתום כל מפגש עם אדם עם מוגבלות, התנסו העובדים באותה מוגבלות עצמה בהיותם מתניידים בעזרת כיסא גלגלים, בנסותם למלא משימות יומיומיות עם ידיים עוטות כפפות קשיחות או כאשר אוזניהם אטומות בעזרת אזניות. המוגבלויות השונות הודגמו על ידי מתנדבות נ.י.צ. רחל שפק וסמדר הרוש-גרוסמן.

 

המשתתפים מנסים לכתוב עם ידיים עוטות כפפות קשיחות

המשתתפים ניסו לכתוב עם ידיים עוטות כפפות קשיחות

 

 

העובדים הבינו דרך ההתנסות המאתגרת מה המשמעות של כל קושי או חסם.

 

האווירה במיזם הייתה מיוחדת וערה, שוב הוכח הצורך בדיאלוג בלתי-אמצעי עם נותני השירות, על מנת לקרבם לצורכי האוכלוסיות השונות עמן הם נפגשים יום-יום.

 

יעידו על התחושה מילותיו המרגשות של אחד המובילים מקרב עובדי חברת "טויוטה" בתום ההתנסות:

 

"היה מאוד מפרה ומעניין. אני מאוד מקווה כי העובדים ייקחו איתם חלק גדול מהתובנות אשר יצאתי איתם. חזק ואמץ!"

 

המשתתפים התנסו בהתניידות בכיסאות גלגלים

המשתתפים התנסו בהתניידות בכיסאות גלגלים

המשתתפים במיזם התנסו במוגבלות בשמיעה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן