Skip to main content

מידע מסייע

נגישות ישראל אירחה תושבים עם מוגבלות מאשקלון להתרעננות והפוגה בצפון

עמותת נגישות ישראל, יזמה וארגנה בשיתוף ובמימון הג'וינט והמשרד לשירותים חברתיים באשקלון, סופ"ש של הפוגה לקבוצת "קהילה נגישה" מאשקלון, קבוצת אנשים עם מגבלות שבשל הקושי להתגונן מפני ירי רקטי, לא יצאו את ביתם מזה חודש.

 סוף השבוע כלל אירוח במלון לאונרדו קלאב בטבריה, טיולים ופעילויות חוייתיות באזור, בליווי צמוד ואוהב של מתנדבי נגישות ישראל צפון (נ.י.צ.).

ביום ה' (07/08) הגיעו אהובה שרון, יפה סידי וציפי ינקוביץ, מתנדבות נ.י.צ., למלון לאונרדו קלאב בטבריה ועשו כל שביכולתן להנעים זמנם בסוף שבוע רגוע מצבע אדום. הן קידמו את פני האורחים שהגיעו למלון בראשותה של הרכזת עדה מזוז עם קערת שוקולדים שתרמה מתנדבת נ.י.צ. דפנה הרמן. לאחר שיחות חולין, התכנסו לחדר הישיבות להאזין לדברי ציפי בר התזונאית, שהרצתה בהתנדבות בנושא הרגלי אכילה במצבי סטרס.

ביום ו' ייצגו את נ.י.צ. כרמית שפיגלמן, יורם סבירסקי ואנוכי ואלינו נלווה חבר הוועד המנהל של עמותת נגישות ישראל, רני בנימיני. קידמנו את פניהם בבית גבריאל על שפת הכינרת, באירוח מחמם לב של שתייה קרה וחמה ועוגיות. בחדר השלום, בו נחתם הסכם השלום עם ירדן, קיבלו החברים הסבר על המקום ומוצגיו המיוחדים מפי חגית אביטן, מהנהלת בית גבריאל. לאחר מכן סיפרנו להם על נגישות ישראל, על נ.י.צ. שלנו ועל העשייה בצפון לקידום הנגישות וקבלת השונה. לאחר מכן, תוך שיחות ידידותיות וחיזוק קשרים, סיירו האורחים בגלריות היפות במקום וקינחו בקבלת שי מהעמותה.

ביום א' הגענו הדרה רונן, נירה שלח ואנוכי כנציגות נ.י.צ. לנמל קיסריה. קלטנו את האורחים בעמדת התשלום בחיבה ובחיוכים של ידידים ותיקים וליווינו אותם לכניסה הנגישה ולמקום בו יוכלו להתכבד בכריכים, שתייה וגלידה תרומת "ארומה ישראל". ניכר היה כי נוצר קשר חם עם חברי הקבוצה לאחר שלושה ימים בחברתם. לאחר הארוחה הקלה הגיע מדריך הסיור חנן, מצויד בבגדי חייל רומי ובהומור בשפע ותרם את זמנו לסייר עם החברים בנמל.

כמה מילות סיכום:
היו ימים מפרכים ומאתגרים. האורחים היו יגעים, מותשים, מתוסכלים מימים קשים שחוו באשקלון. השתדלנו כי הסופ"ש ייתן להם הפוגת-מה ורענון כוחות. יצרנו קשרים והיכרנו חברים חדשים.

תודות:

מעל לכל, תודה ענקית למתנדבי נגישות ישראל צפון – נ.י.צ. הנפלאים שסייעו לכל זאת להתקיים בדרכם החמה והמחבקת ובתנאים לא פשוטים.
ליקיר מנדל, מנהל תוכניות בכיר, מסד נכויות, הג'וינט ישראל, על הסיוע האדיב במימון.

לגב' מזל לוי, המשרד לשירותים חברתיים, עיריית אשקלון, על הסיוע במימון וארגון בחופשה.

מר נועם גדליהו, מנהל אחריות תאגידית , ארומה ישראל, על תרומת הסנדוויצ'ים, השתייה והגלידה.

לגב' סיגל בר און, בעלים, דר' פישר – על תרומת המתנות לנופשים.

רונן – המדריך מנמל קיסריה על הסיור המרתק שערך בתרומה.

לחגית אביטן מ"בית גבריאל", על הסיור שערכה בתרומה, היחס הנהדר והארגון.

לציפי בר, תזונאית, על הרצאה שנתנה בהתנדבות.

 

"אין לנו ארץ אחרת, גם אם אדמתנו בוערת."

 

גאה בכם מאוד, שוב!!!

 

 
   

 

 

הקבוצה בסיור בחדר השלום בבית גבריאל

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן