Skip to main content

נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. מסכמת שנת פעילות פורייה

נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. הינה שלוחה של נגישות ישראל באזור חיפה והצפון; נ.י.צ. הוקמה על ידי יו"ר עמותת נגישות ישראל יובל וגנר בשנים 2007-2008 מתוך הרצון להרחיב ולמנף את העשייה בעמותה גם לתחומי הפריפריה הצפונית. ייחודה של נ.י.צ. הינו בעובדת היותה מושתת על טהרת ההתנדבות

הן שני מנהליה, ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב, והן 70 חבריה הינם מתנדבים.

פעילויות נ.י.צ., חלקן בדומה לנעשה במרכז העמותה וחלקן מאופיין על ידי סביבת הפעילות בפריפריה הצפונית, מתרכזות בהסברה, בסקירות, בפרסום, בטיפול בתלונות וברישות עם ארגונים בצפון. דרכי התקשורת בין מתנדבי נ.י.צ. הינן קשר טלפוני, דרך דיוור שבועי ולפי צורך, מפגשים תקופתיים לפי צורך, מפגש חודשי הכולל לימוד ומשובים לעשייה.

שנת 2014 המסתיימת בימים אלו אופיינה על ידי עלייה בכל תחומי העשייה. פעילויות הסברה לנושאי נגישות וקבלת השונה של נ.י.צ. במערכת החינוך על כל קשת גילאיה גדלה משמעותית – בבתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ועליונות ובתנועות נוער, פעילויות במוסדות להשכלה גבוהה הכוללות ארוחות נגישות, הדרכות עם תחנות והרצאה. גדל מספר הפעילויות וההרצאות לגופים עסקיים ולארגונים חברתיים. חוות הדעת והמשובים הנלהבים שהגיעו למנהלי נ.י.צ. בעקבות העשייה

מרחיבי לב, ולראיה שניים מרבים-רבים שהגיעו:

"חווינו חוויה לא רגילה, כולנו יצאנו עם תחושות חזקות ביותר מהמפגש המרתק, בו חווינו …. ההתמודדויות של אדם עם מוגבלות…… יישר כוח לכל העוסקים במלאכה."

" העברתם אותנו חוויה עוצמתית, מרתקת ומצמיחה!! זכינו לקחת חלק באירוע מכונן, בו הסגל האקדמי והמנהלי זוכה בארוחת נגישות המגבירה מודעות, רגישות ו-נגישות. אין ספק שהדבר יהפוך אותנו לנותני שירות טובים יותר…."

השנה החלה לפעול "סיירת הנגישות" של נ.י.צ.

קבוצת סוקרים מקרב המתנדבים היוצאים לשטח ומדווחים לאתר אודות נגישותם של המקומות הציבוריים, מבני ציבור ושטחים פתוחים ומידע זה מוכנס לאתר העמותה כמידע מדויק ומהימן לטובת הגולשים. חרף היות הסיירת "בחיתוליה" היא כבר הטביעה חותם משמעותי והכניסה סקירות לרוב אודות נגישות מקומות ציבוריים – סניפי דואר, מתנ"סים, בתי מלון, מסעדות ואטרקציות תיירותיות.

נ.י.צ. גם פעלה להגברת המודעות לנושאי הנגישות וקבלת השונה בבסיסי הצבא

ומתנדביה מרצים בבסיסי הדרכה ובסיסי טירונות לסגל המפקדים. פעילות ייחודית ומרגשת היתה ההפגה של קבוצה מתושבי הדרום עם מוגבלויות שמתנדבי נ.י.צ. ארחו וטיילו עמם בתקופת מבצע "צוק איתן"

פעילויות נ.י.צ. השונות לוו בפרסום העשייה תחת האמונה "לא פרסמת

לא עשית…"; בשנה האחרונה התפרסמו כתבות רבות על העשייה של מתנדבי נ.י.צ. במדיה האלקטרונית והכתובה.

עם התרחבות החקיקה בנושאי הנגישות ואישורן של תקנות נוספות בחוק השוויון, צפויים אתגרים נוספים למתנדבי נ.י.צ. בשנה הקרובה והם מביטים קדימה בתקווה ובנחישות להמשך הפצת תורת הנגישות ברחבי הצפון.

 

   
                    מיזם הסברה בתיכון יגור                                           סיום העונה במיזם "גם אני יכול" קרית ביאליק

 

 
             תחנות התנסות בקריון                                                      מיזם נגישות השירות במ.א. מנשה

 

 
      סיירת הנגישות של נ.י.צ. בסקירות נגישות בעכו                  סיירת הנגישות בסקירות נגישות באזור המושבה הגרמנית בחיפה

 

 

'ארוחת חושים' לסגל האקדמי במכללת עמק יזרעאל

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן