Skip to main content

נ.י.צ. קיימה מיזם נגישות לתלמידים מפרויקט "גם אני יכול"

ביום ראשון 2.11.14 התקיימה התנסות חווייתית באשכול הפיס של בית ספר רודמן בקרית ים לתלמידי כיתות ז' מחט"ב "רבין" ו"רודמן" הנוטלים חלק במיזם "גם אני יכול". לאחר שהאזינו להרצאה מפי מנהלי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב, נחלקו התלמידים ל-3 תחנות:

מוגבלות בניידות תחנה שהתקיימה במבואת "אשכול פיס" וכללה התנסות בשימוש בכיסאות גלגלים על משטחים שונים, מעבר בין מכשולים והתמודדות עם פתיחת דלת ומדרגות;

מוגבלות בשמיעה תחנה בה חוו התלמידים מילוי מטלות במצב בו אוזניהם אטומות;

מוגבלות בראייהתחנה בה ביצעו התלמידים מטלות פשוטות מחיי יום יום במצב בו עיניהם מכוסות.

מיזם ההתנסות בעקבות ההרצאה "גם אני יכול"

הצליח מאד והשיג את מטרתו. התלמידים שמעו בתחנות הניידות, השמיעה והראייה סיפורים אישיים וחוו תוך כדי התנסות את הקשיים איתם מתמודדים  בחיי היומיום מתנדבי נ.י.צ. רויטל שורץ-סבירסקי, גיורא לב, סמדר הרוש-גרוסמן ובתיה טאובר. הפעילות התנהלה בסדר מופתי, התלמידים היו קשובים ושיתפו פעולה. תגובותיהם בתחנות שיקפו רגישות ורצון עז ליצור אמצעי עזר חדשים לקידום הנגישות ואיכות החיים לאנשים עם מוגבלויות; אפשר היה לחוש איך גלגלי החשיבה מתרוצצים בראשיהם.

מפי התלמיד

: "יש לי רעיון מבריק לטובת האנשים עם הקושי בראייה. אני יודע שגם אם לא אצליח לממש אותו השנה לא אשקוט עד שהוא יהפוך מרעיון למציאות. אני רוצה שהוא ואני נהיה שווים".

מפי תלמידה

: עד שלא ישבתי על הכסא לא הבנתי עם איזה קושי סבא שלי מתמודד. אפילו לי היה קשה לעלות את המדרגה הקטנה (1 ס"מ). כבר הלילה אני אחשוב על פתרון לבעיה.

מרגשים מאוד היו המכתבים ששלחו למתנדבי נ.י.צ. שותפיהם לעשייה

מנהלת אשכול הפיס בקריית ים מרים אלבז-מרצ'לי ומנהל מתנדבי רפאל בקהילה למען צרכים מיוחדים אורי יסוד (מצורפים).

תודה לאהובה על התכנון והריכוז המופתיים ולמתנדבי נ.י.צ. על הביצוע הנפלא!

 

 

 

מנהלי נ.י.צ. מרצים בפני התלמידים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן