Skip to main content

עשייה ללא תקדים בקרב מתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ.

תקופת חגי תשרי נוצלה עבור מתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. והעומדים בראשם להיערכות ולפגישות עבודה עם לקוחות ואנשי קשר בצפון

עם סיומה, החלה תקופת עשייה אינטנסיבית ללא תקדים – הן בהסברה להגברת מודעות בנושאי נגישות וקבלת השונה לגילאים השונים, והן בסקירות נגישות של מקומות ציבוריים בצפון

הסקירות התקיימו על ידי סיירת סוקרי נ.י.צ. במרכזי ספורט בצפון ובאתרי תיירות מבוקשים, עם דגש על נגישות ל-כל סוגי המוגבלויות באתרים הללו.

ההסברה מתנהלת לכל גילאי מערכת החינוך,החל ממיזם לגילאי גן חובה, "יש לי חבר והוא אחר" המקדם לאורך שנת הלימודים מודעות לקבלת השונה ולכיבוד חניות נכים.

 

תלמידים יושבים עם עיניים מכוסות בפעילות עם מדריכים עיוורים
התלמידים בבי"ס כדורי מתנסים במוגבלות בראייה 

מתנדבי נ.י.צ. פעלו בחודש אוקטובר בכמה בי"ס יסודיים במרחב הצפוני

"ארלוזורוב" בקריית חיים, "וייצמן" ו"אלון" בנהרייה ובבתי ספר תיכוניים "רבין" ו-"רודמן" בקריית ים (במסגרת מיזם "גם אני יכול" המשותף לאשכולות פיס ולמתנדבי רפא"ל בקהילה לשם פיתוח מוצרים לרווחת אנשים עם מוגבלויות שונות) ו-"כדורי" בעמק.

בכל הפעילויות הללו חווים התלמידים פעילות ייחודית, תחת הסיסמא עד שלא תחווה

לא תבין; הם מתנסים בשימוש בכיסא גלגלים ובקביים ובביצוע מטלות יום-יומיות עם עיניים מכוסות או אוזניים אטומות. הפעילות הזו משולבת בהיכרות עם מתנדב עם מוגבלות תואמת להתנסות ומהווה חוויה מרגשת ומלמדת.

במקביל עובר חדר המורים חוויית התנסות דומה המלווה בהרצאה על עקרונות הנגישות, על חוק השוויון ואודות ההתאמות הנדרשות על פי חוק הן לילדים והן להורים עם מוגבלויות המגיעים לבית הספר.

 

תלמידים עוברים מסלול מכשולים על כיסאות גלגלים
התלמידים בבי"ס אלון עוברים מסלול מכשולים על כיסאות גלגלים

בנוסף לפעילויות ההסברה במערכת החינוך, פעלו החודש מתנדבי נ.י.צ. בהסברה לעובדי "צים" באזור מת"ם בחיפה, בכמה סבבים; העובדים קיבלו הרצאות ממתנדבי נ.י.צ. והתנסו אף הם בצורה חווייתית מה חש אדם עם מוגבלויות בחיי יום-יום ומה האתגרים העומדים בפניו.

בנוסף, ניתנו הרצאות בפני קהלים שונים כגון פורום תמרור למהנדסי רשויות ולקציני משטרה במטה גליל במשטרת ישראל וקבוצת רכזות זה"ב בגן בקריית ביאליק.

חשוב לציין: מתנדבי נ.י.צ. הינם אנשים העושים פעילותם מכל הלב

במקצועיות ובנאמנות, בכל מזג אוויר, בתקופת חגים ובימי שגרה, במאמץ פיזי לא פשוט ובהתנדבות מלאה. יישר כוח!

 

הרצאת נגישות לעובדי צים
הרצאת נגישות לעובדי צים

הרצאת נגישות לעובדי צים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן