Skip to main content

צוות בי"ס "נעורים" בקריית ביאליק מקדם נגישות!

מתנדבי נגישות ישראל צפון – נ.י.צ. בניהולם של ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב ערכו ביום ב' 25.9.17 ארוחת חושים לסגל בי"ס "נעורים" בקריית ביאליק, בסבסוד אגף חינוך קריית ביאליק

הארוחה התקיימה באולם הספורט הממוזג והמשופץ בבית הספר, כחלק מהפעילות השנתית בנושא הנגישות וקבלת השונה בביה"ס הייחודי הזה, אשר חרת על דגלו את בשורת השילוב של תלמידים עם מוגבלויות שונות בכל פעילויותיו ומקיים עבורם פעילות מידי שנה.

מטרת הארוחה הייתה לאפשר למורי ביה"ס לחוש על בשרם את סוגי המוגבלויות השונות, לשמוע ממתנדבי נ.י.צ. ממקור ראשון מהם צרכי הנגישות עבור מגבלותיהם השונות וכיצד הם מתמודדים עם המוגבלות בחיי היום-יום תוך כדי מאבקם להשתלב בחברה ולתרום לה.

במהלך ארוחת החושים, שהנחה גיורא, חוו המשתתפים על גופם מוגבלויות שונות, תוך כדי אכילת המנות שהוגשו להם במהלך הארוחה.

 

סגנית מנהל אגף החינוך בעירייה טלי סוקניק ומנהלת בית הספר מירי בן שושן-וידנפלד, ברכו את המשתתפים והדגישו את חשיבות האירוע כחלק מהדגש המושם במערכת החינוך על נושאי הנגישות וקבלת השונה.

בתחילת הארוחה המשתתפים הוכנסו לאולם הספורט, שסודר מראש לארוחה, כשעיניהם מכוסות והובלו למקומותיהם על ידי מתנדבות נ.י.צ. עטויות הסינרים.

 

את המנה הראשונה אכלו המורים והעובדים בעיניים מכוסות; מתנדבת נ.י.צ. בתיה טאובר, אישה עיוורת מגיל צעיר המונחית ע"י כלבתה אמי, ריגשה בסיפור חייה ובאופן בו היא מנגישה את סביבתה.

 

המורים עם אוזניות על האוזניים  המורים אוכלים את המנה הראשונה עם כיסוי על העיניים
המורים עם אוזניות על האוזניים מתכוננים להזמנת הקינוח                                  המורים אוכלים את המנה הראשונה עם כיסוי על העיניים

המנה העיקרית הוגשה למשתתפים כאשר על ידיהם עטו כפפות בישול קשיחות ללא אפשרות לכופף את האצבעות ולהפעיל מוטוריקה עדינה, באופן זה חוו המשתתפים לקות פיזית; במנה זו סיפרו רויטל וגיורא את סיפור חייהם עם מוגבלות פיזית וצרכי הנגישות הנחוצים להם בחיי יום יום.

לקראת מנת הקינוח, כיסו המשתתפים את אוזניהם בעזרת אוזניות כאשר ברקע הושמעה מוזיקה פאב רועשת. תוך היותם מתנסים במוגבלות שמיעה קשה – הוצעה לסועדים על-ידי "מלצריות" נ.י.צ. הבחירה בין מנות הקינוח השונות. הקושי הרב להבין את המשימה הפשוטה כל כך – המחיש את החיים עם לקות זו. במהלך אכילת אותה מנה, חוו המשתתפים הכרות מרתקת עם מתנדבת נ.י.צ. לקוית השמיעה סמדר הרוש-גרוסמן, אשר שיתפה עם הקהל את סיפור חייה והתמודדויותיה.

תגובות המורות היו מרגשות, כפי שנכתבו בפוסט שהעלתה מירי מנהלת בי"ס "נעורים" לאחר הארוחה:

מגי:
היה מדהים ומעצים! תודה על הזכות :) יישר כח גדול לכל מתנדבי "נגישות ישראל" שתהיה לכולכם שנה טובה וחתימה טובה.

נורית:
הייתה חוויה מעצימה ומלמדת.

ליזי:
היה מעצים, מרגש וללא ספק מעניק פרופורציות לחיים!!!! תודה רבה:)

בר:
היה מדהים ומשמעותי

ימית:
וואו איזה יופי וכמה חשוב!

 

תודות

– תודה לרחל ולמתנדבי נ.י.צ. על הביצוע המקצועי של ארוחת הנגישות;
– תודה לגב' אליס לוי עבור הכנת האוכל;
– תודה למנהלת בי"ס "נעורים" מירי בן שושן-וידנפלד ולרכז החברתי עמנואל מטוט על הרוח הנפלאה של הנגישות וקבלת השונה השוררת בבית הספר.

 

המורים אוכלים את המנה העיקרית עם כפפות בישול     מנהלי ומתנדבי ניצ
המורים אוכלים את המנה העיקרית עם כפפות בישול                                                            מנהלי ומתנדבי נ.י.צ

המורים התנסו באכילה עם כפפות בישול על הידיים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן