Skip to main content

קהילה נגישה קריית ביאליק נערכת לשעת חירום

 

– המפגש הראשון כלל הכשרת "גרעין" מתנדבים – ראשי צוות, גיבוש תכנית עבודה יישובית לתמיכה באוכלוסיה בעלת צרכים מיוחדים, הגדרת משימות ושיבוץ פעילים, ציוד ואמצעים למתן מענה בשגרה ובחרום.

– המפגש השני כלל תמיכה נפשית והעצמת מתנדבים, עם הנחייה כיצד לתגמל פעילים בהוקרה ובהערכה, שמירת כשירות הציוד וקיום ביקורי בית בשת"פ עם הרווחה. בנוסף, דיבר בפני המתנדבים הקב"ט העירוני מר צדוק כהן שנתן סקירה מלאה על התנהלות במצבי חרום.

– במפגש השלישי פירט מאיר את תרחיש האיום ברשות – הכרתו לעומק, המענה האזרחי והמבצעי, איך להתמודד במצבי חרום, מה מאפייני אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים, כיצד לאתר את חבריה – שלא דרך האגף לשירותים חברתיים (נושא בעייתי בגלל חיסיון הפרט) כשאחד הכלים המומלצים הינו חלוקת העיר לרובעים באופן שכל מתנדב וקבוצת המתנדבים יכירו את האוכלוסייה של סביבתו. כמו כן, דיבר בפני הקבוצה ראש מטה החרום העירוני מר מיקי קאוף שנתן סקירה נרחבת על הערכות העיר במצבי חרום.

חשוב לציין כי בסדנה זו, שאורגנה על ידי קהילה נגישה, השתתפו גם רכז המתנדבים העירוני וראש מטה פס"ח מר סמי בניסטי, רכזת של"ם הגב' עדנה הברפלד ומתנדבים מאירגונים שונים בעיר.

משפט סיכום: חלק מתחושת מסוגלות להתמודד עם מצבי חירום מכל סוג הינה ידיעת הרקע והכרת המצב. הדבר נכון ביתר שאת, כאשר מתמודדת עם המצב אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים. יצאנו מחוזקים בעקבות הסדנה – והלוואי והכול יישאר בגדר תיאוריה בלבד…
בברכה,
שמעון לוין.

 

להלן תגובת אחת ממתנדבות קהילה נגישה קריית ביאליק:
"לרויטל ושמעון היקרים!

הסדנה נתנה לנו כלים ואפשרויות לנצלן כדי למצוא את שביקשנו לגבי אופן מציאת אנשים בעלי צרכים מיוחדים בקרייה.
תודה רבה – זכיתי!
אתי שטנגל."

 

המצגת בפגישה על המשימות שצריך לבצע חלק מהמצגת בפגישה

המשתתפים בסדרת המפגשים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן