Skip to main content

תלמידי חטה"ב "אפק" בקרית ביאליק מקבלים את השונה!

 

עמותת נגישות ישראל קיימה ביום ב' 7.5.18 מיזם תחנות התנסות במוגבלויות השונות לתלמידי שכבת כיתות ט' בחט"ב "אפק" בקריית ביאליק, במסגרת תכנית נאמני נגישות

 

המיזם החל בהרצאה שניתנה על ידי ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, מנהלת נגישות ישראל צפון-נ.י.צ.; בהרצאה חלקה רויטל עם התלמידים את סיפורה האישי, את סיפור הקמת עמותת נגישות ישראל ונ.י.צ. ואת העקרונות הבסיסיים של הנגישות וקבלת השונה.

לאחר ההרצאה, חולקו התלמידים לקבוצות ועברו בין תחנות התנסות חווייתיות שונות – המדמות התמודדות עם מוגבלויות שונות. בכל תחנה נפגשו בני הנוער עם מדריך עם מוגבלות שחשף בפניהם את עולמו האישי – הקשיים, האתגרים וההצלחות.

 

התלמידים מנסים לכתוב עם כפפות מגבילות על הידיים
התלמידים מנסים לכתוב ולבצע פעולות שונות בתחנת המוגבלות בידיים


בין התחנות שעברו התלמידים היו: תחנה מוגבלות בראייה, שבה התלמידים התנסו במוגבלות בראייה באמצעות ביצוע פעולות עם כיסויי עיניים; תחנת מוגבלות בשמיעה – כולל סדנת שפת סימנים; ותחנת מוגבלות בניידות ומוגבלות מוטורית בידיים, בהן עברו התלמידים מסלול מכשולים בכיסאות גלגלים, שימוש בקביים והתנסות בביצוע פעולות שונות יומיומיות עם שימוש מוגבל בידיים.

 

הפעילות בתחנות אוישה ולוותה על ידי מדריכי נגישות ישראל ונ.י.צ., אשר חלקו עם התלמידים את סיפוריהם האישיים המרגשים.

המיזם התקיים כהפנינג פתוח במסדרונות בית הספר ובכיתות הלימוד. במהלך המיזם היה שיתוף פעולה מלא של התלמידים שגילו רגישות רבה, אכפתיות והתעניינות בסיפוריהם של מדריכי נ.י.צ.

 

התלמידים עברו מסלול מכשולים בכיסאות גלגלים
התלמידים עברו מסלול מכשולים בכיסאות גלגלים

בתום התחנות קובצו התלמידים לשיחת משוב באולם, שבה חלקו את חוויותיהם הנרגשות ואת השינוי שחוו בתפיסת עולמם ובקבלת השונה. לאחר הסיכום שמעו התלמידים את סיפורה של עובדת העמותה עם מוגבלות שכלית התפתחותית ונחשפו לקשיים המאפיינים מוגבלות ייחודית זו.

מרגשים במיוחד היו הדברים שכתבה למדריכי נ.י.צ. לאחר המיזם חברת מועצת העיר קריית ביאליק רכזת השכבה מזי שניידר:

"אתמול נערך יום נגישות בחטיבה שלנו לתלמידי שכבת ט'. התחלנו את היום בהרצאה מרתקת של מנהלת נגישות ישראל צפון, ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, אודות הקשיים בהם נתקלים אנשים עם מוגבלויות, ההתמודדות היומיומית שלהם וסיימה בסיפורה האישי אשר ריגש את כולנו, סיפור שחשף בפנינו את חוסנה והיכולת שלה להתגבר על קשיים כה רבים ולמרות זאת, להגיע להישגים נפלאים והצלחות רבות בכל תחומי החיים. לאחר ההרצאה עברו התלמידים בתחנות התנסות עם ליקויי שמיעה, ליקויי ראייה והתניידות בעזרת קביים וכיסאות גלגלים. היום היה מרתק, התלמידים שאלו שאלות, הביעו עניין רב ויצאו עם תובנות רבות. תודה רבה לרשות המקומית על הבאת המיזם החשוב והערכי כל כך לבית ספרנו, תודה רבה לד"ר רויטל שורץ-סבירסקי על הרצאת הפתיחה, הליווי הצמוד לאורך כל היום והסיכום בסופו ותודה למדריכי נגישות ישראל על העברת התכנים והפעילויות. תבורכו על עשייתכם ופועלכם למען הגברת המודעות לקבלת השונה".

התלמידים יושבים עם כיסוי על העיניים 
התלמידים התנסו בעיוורון

התלמידים מנסים לכתוב עם כפפות מגבילות על הידיים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן