Skip to main content

תלמידי מיזם "גם אני יכול" בקריית ים מקבלים את השונה

גם בשנת הלימודים הנוכחית יצאה לדרך בבתי הספר של קריית ים עונת פעילות נוספת של מיזם "גם אני יכול". במהלך השנה יפתחו תלמידי חטה"ב "רודמן" ו"רבין" אביזרי עזר ויישומונים שונים, על מנת לסייע לאנשים עם מוגבלויות לבצע מטלות ולהשתלב במרחב הציבורי ביתר קלות.

 

את התלמידים מלווים לאורך שנת המיזם אנשי מקצוע שונים במיוחד מתנדבי רפאל בקהילה למען צרכים מיוחדים (מלר"ם) המכוונים את הילדים ומדריכים אותם. כמידי שנה, נפגשו התלמידים במסגרת זו ביום א' 19.11.17 עם מתנדבי עמותת נגישות ישראל (נגישות ישראל צפון-נ.י.צ.) והתנסו בעצמם בהתמודדות עם מוגבלויות שונות. הפעילות התקיימה בהובלת מנהלת אשכול הפיס הגב' מרים אלבז-מרצ'לי.

 

במפגש הפתיחה עם המתנדבים בהובלתם של ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב, חוו התלמידים על בשרם התמודדות עם עיוורון, עם חירשות ועם ישיבה על כסאות גלגלים או מוגבלות פיזית בידיים. כל התנסות לוותה במפגש עם מתנדב נ.י.צ. אשר לו מוגבלות תואמת שבמהלכו נחשפו לסיפורו האישי: בתחנת המוגבלות בראייה פגשו התלמידים את הגב' בתיה טאובר, בתחנת המוגבלות בניידות שמעו את סיפוריהם האישיים של גיורא ורויטל ובתחנת המוגבלות בשמיעה את הגב' נירה שלח כולם מתנדבי נ.י.צ.

 

תלמידות מתנסות במוגבלות בשמיעה עם אוזניות אוטמות קול

בתום ההתנסויות כונסו התלמידים לשיחת משוב ואיוורור רגשותיהם; הם תיארו בגילוי לב את רשמיהם: "קושי", "תיסכול", "צורך בעזרה" ועוד. כבר בימים הקרובים יחלו בתכנון המוצרים, טעונים ברגשות ובחוויות אשר יכוונו אותם למטרה החשובה באופן נכון, סובלני ומכיל יותר.

מכתב תודה ששלחו גלית לוי-גרינברג ומרים אלבז-מרצ'לי למנהלי נ.י.צ

. מעיד עד כמה הפעילות המיוחדת השיגה את מטרותיה:

אנחנו מבקשות להודות לכם מקרב לב על קיום סדנאות נגישות לתלמידי תוכנית "גם אני יכול לבנות מוצר" בהתנדבות. פעילותכם המבורכת הפכה כבר למסורת בעיר והיא לא מובנת מאליה בעינינו.

בזכות תרומתכם זכו התלמידים לחוות באופן מאוד מרגש ומטביע חותם מהי מוגבלות. התלמידים התנסו כמוגבלים בשמיעה, כמוגבלים בראיה וכמוגבלים פיזית בניידות ובמוטוריקה עדינה.

מדהים לגלות מחדש, מידי שנה, כמה ההתנסות חשובה, כמה היא מגייסת להפצת החשיבות להגברת המודעות לאנשים עם צרכים מיוחדים, כמה פעולות שאנו לא מקדישים להם חשיבה כלל יכולות להיות מורכבות לאנשים עם צרכים מיוחדים הזכאים לנגישות המעוגנת אף בחוק.

אנחנו מבקשת להודות לכם על תרומתכם ועל השתתפותכם הפעילה בהפעלת הסדנאות לכלל תלמידי התוכנית (כ- 70 תלמידים) כמו גם לצוות המתנדבים שהשתתף איתכם בהפעלת הסדנאות ואיפשר התנסויות בקבוצות קטנות:
לגב' רחל שפק, רכזת ההסברה של נגישות ישראל, לגב' גילה אליהו, לגב' נירה שלח, לגב' בתיה טאובר, לגב' רותי הלל ולגב' נוגה וינשטיין.

היו ברוכים על עשייתכם היומיומית להגברת המודעות בקרבנו.

מרים אלבז-מרצ'לי, מנהלת אשכול פיס ומובילת התכנית היישובית

 
גלית לוי גרינברג, מנהלת אגף החינוך.

התלמידים מתנסים בהליכה עיוורת

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן