Skip to main content

תלמידי סדנת הנגישות בתיכון הריאלי סיירו ב"בית קסלר"

 

המיזם הועבר על ידי עמותת נגישות ישראל ומתנדבי הצפון; מידי שבוע קיבלו התלמידים הרצאה מפי אדם עם לקות פיזית חושית וקוגניטיבית ולמדו על עקרונות הנגישות ועל חוק השוויון. אך טבעי היה להפגיש אותם עם אחד המקומות הנגישים ביותר מכל היבט – "בית קסלר" בקריית חיים, וזאת על מנת לתת תוקף מעשי לכל התורה שספגו.

המקום, המשמש בית לכ-80 דיירים, מייצג בעצם הווייתו מקום נגיש, החל ממגרש החנייה, הכניסה עם דלת ההזזה החשמלית, הדלפקים הנמוכים, שירותי הנכים המפוזרים בכל קומותיו והחדרים שהותאמו אישית לצרכי כל דייר ודייר.

 

התלמידים התקבלו על ידי שלושה מתנדבי נגישות ישראל צפון (נ.י.צ.) – רחל שפק, אלי אשורי וגילי שירזי (שני האחרונים הינם  גם דיירי הבית). את פניהם קידם מנהל הבית משה דולב שסקר בפניהם את תולדות הבית ואת תיפקודו ופעילויותיו הרבות. לאחר מכן סיירו התלמידים בהדרכת המתנדבים בכל רחבי הבית – בסדנאות התעסוקה, במטבח המשוכלל, בפינות האוכל בכל קומה המותאמות לכיסאות גלגלים ולצרכים הפיזיים המורכבים של כל דייר, בגינה הטיפולית ובחדרי התחזוקה של הציוד האורתופדי.

 

עניין מיוחד עורר חדר הריפוי בעיסוק; דליה בסל, המרפאה בעיסוק, הסבירה לתלמידים בפרוטרוט אודות כלי אוכל המיוחדים, מכשירי האימון המותאמים, ידי-עזר, עזרי מחשב מותאמים ללקויות פיזיות וחושיות וכלים לשפר תחושתיות ומוטוריקה עדינה – שרבים מהם פותחו על ידי מתנדבי רפאל בקהילה למען צרכים מיוחדים. גילי עורר התרגשות רבה כאשר פתח לפני התלמידים את חדרו הפרטי, וברהיטות רבה שיתף עימם את כל פרטי הנגישות שהותאמה לו.

 

ניכר היה על פי התלמידים כי הסיור השפיע עליהם עמוקות – גם באמצעות מימוש כל העקרונות התיאורטיים שלמדו וגם דרך ההיכרות הבלתי-אמצעית עם הדיירים-מתנדבים ששיתפו מכל ליבם וגישרו על כל מבוכה אפשרית שנעלמה כבר בשלבים מוקדמים ביותר של הסיור.

 

תודה מקרב לב:
• למנהל בית קסלר משה דולב;
• למרפאה בעיסוק דליה בסל;
• למתנדבי נ.י.צ. רחל שפק, אלי אשורי וגילי שירזי.

 

לכתבה בנושא שפורמסה בzepo

 

אימון במוטוריקה עדינה ותחושתיות גינה טיפולית

תמונה קבוצתית

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן