Skip to main content

אמנות בשירות הסברת הנגישות בצפון

הגברת מודעות לנגישות ולקבלת האחר באמצעות האמנות הפכה זה מכבר כלי יעיל מלבב באמצעות להקות משלבות בתחום המחול והזמר. בשלושים וחמש השנים האחרונות נתנה את הטון בצפון להקת המחול המשלב "הורה איל"ן חיפה", המורכבת מרקדנים עם וללא מוגבלויות (רובם המכריע מתנדבי ומתנדבות נגישות ישראל צפון-נ.י.צ.) ומשלבת סגנונות ריקוד שונים תחת שרביטן של הכוראוגרפיות תמר סרוקה ומרגריטה פוליאקוב.

הלהקה מגבירה את המודעות ואת השילוב בתחום אמנות המחול בפני קהלים שונים בכללם תלמידים מגיל גן ואילך, מנהלים, אנשי מקצוע וסטודנטים.
החודש נעשה צעד נוסף בכיוון עם הופעתה של להקת הזמר "שווים בקול", בה חברות מתנדבות נ.י.צ. המלווים בברכה מרגשת של ראש העיר אלי דוקורסקי, יצאו חברי הלהקה ביום ד' 3.5.23 להופעתם הראשונה מחוץ לגבולות קריית ביאליק.

 

ההופעה התקיימה בכנס המחקר של הפקולטה ללימודי הרווחה והבריאות באוניברסיטת חיפה. חברי הלהקה שרו ארבעה שירים בעיבודו של המנהל המוסיקלי רועי ברקוביץ וזכו לתשואות חמות מהקהל. כמו כן, בערב יום ירושלים פתחה הלהקה את הטקס הממלכתי של עירם קריית ביאליק להכרזת "יקיר העיר" וריגשה את הקהל. העברת מסר ההשתלבות וההכלה על ידי להקות מיוחדות אלו מתחומי המוסיקה והמחול מוכיחה כי גם האמנות, כמו כל תחומי החיים, הינה נחלת כולם, ולכל אחד ואחת מגיע להתבטא באמצעותה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן