Skip to main content

הוקרה לחנוך ניר מתנדב נ.י.צ.!

מתנדב נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. חנוך ניר מקיבוץ אושה זכה בהוקרה ממועצה האזורית זבולון על עשייתו ותרומתו לחברה

חנוך, בן 80, סבא גאה ל-9 נכדים ומקצועו נוי'ניק חקלאי כ- 35 שנה. חנוך מתנדב בנ.י.צ. כמסביר נגישות וקבלת האחר לקהלים שונים מילדים ועד אנשי מקצוע וסוקר נגישות במקומות ציבוריים. כמו כן, חנוך מתנדב בגן הבוטני במכללת אורנים.

מובאה מדבריו של חנוך על ההתנדבות

:
"בנגישות ישראל צפון אני מתנדב במיזמים ובימי התנדבות אשר באים להעלות מודעות לעולם הנגישות בבתי ספר ובמוסדות שונים. בנגישות ישראל צפון אני גם מלווה ורוקד עם אדם עם מוגבלות בריקודי עם מספר שנים. בזכות הקשר שנוצר איתו, האיש החל לרקוד בריקודי עם ומאז החיוך ושמחת החיים מבקרים אותו לעיתים יותר תכופות, אני מרגיש סיפוק אמיתי בזכות זה. נוסף לכל אלו אני מבצע גם סקירות למבנים בנושא נגישות. בגן הבוטני אני מתנדב כ- 5 שנים כמדריך סיורים ומתמקד בעולם הצומח המרתק אותי."

חנוך ניר - קולאז' ארבע תמונות

מה הביא אותך להתנדב?
"כשיצאתי לגימלאות החלטתי להתנדב ".

כמה מילים על ההתנדבות בגן הבוטני

:
"במכללת אורנים קיים גן בוטני, אשר מוכר על ידי משרד החקלאות. הגן משתרע על שטח של 40 דונם ומכיל כ-1000 מיני צמחים, רובם צמחי ארץ ישראל. הגן שהוא פנינת טבע, בנוי בגישה אקולוגית ומתנהל בממשק בר-קיימא. בגן הבוטני מתקיימת פעילות לימודית וחינוכית ענפה בה לוקחים חלק אוכלוסיות בגילאים שונים מתוך המכללה ובקרב הקהילות מחוצה לה. כמו כן מושך אליו הגן מבקרים חובבי טבע עצמאיים.

 

המתנדבים העוסקים בתחזוקת הגן מסייעים בשימור יופיו של הגן ופיתוחו! והמדריכים המתנדבים מעצימים את חווית הביקור בגן הבוטני.

ישנה פינה בגן הבוטני שנקראת פינת האלון והאלה. שעליה אני מספר לבאי הסיור. והסיפור הוא כך : אליהו הנביא טייל בכפר גדול והתחפש לעני וביקש מעשירי הכפר פרוסת לחם, עבר אצל כולם והם סירבו לו עד שנפגש עם זוג זקנים שחלקו איתו את חצי כיכר הלחם שלהם באהבה. את הסיפור הזה סיפרתי לילדים ואחת הילדות ביקשה לראות את הקבר והתרגשה מאוד.. רצתה להניח שם פרח. זה היה מעורר השראה."

האם אתה ממליץ לאחרים?
"אני מציע לכל אחד להתנדב בגלל שאתה מקבל פידבק כוח, לא יודע אם לקרוא לזה כך.. זה פשוט נותן הרגשה טובה."

אשרינו שאלו הם מתנדבינו!!!!

חנוך ניר - קולאז' ארבע תמונות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן