Skip to main content

טיול נגיש של קהילה נגישה קריית ביאליק למתחם שרונה בת"א

מתנדבי הקהילה הנגישה מקריית ביאליק קיימו ביום א' 1.10.17 סיור במתחם שרונה לקבוצת אנשים עם מוגבלויות מגוונות, אשר כללה בין השאר קבוצה גדולה ממתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ.

 

יוזמת הטיול ומימונו הגיעה ממתנ"ס קריית ביאליק, בהובלת רכזי הקהילה שמעון לוין ואדווה כהן. ליווה את המטיילים בהדרכתו המרתקת אילן שחורי המדריך ואיש תל-אביב ותולדותיה.

 

אילן עמד גם במשימת ההדרכה הנגישה בצורה נפלאה; הוביל את הקבוצה במתחם שרונה בדרכים נגישות, הפנה את תשומת לבם לפרטים ולמקומות מרגשים ובהיעדר נגישות במקומות ספורים (כגון מפעל הסביבונים) – דאג להביא את בעלת המקום אליהם.

 

במהלך הסיור אילן שיתף את הקהל המרותק, שילב אנקדוטות מעניינות מן ההיסטוריה של שרונה והסביבה.

 

 

הקבוצה מטיילת במתחם שרונה  הקבוצה מטיילת במתחם שרונה

 

חשוב לציין כי המקום נגיש, הדרכים הסלולות נוחות להתניידות עם כיסא גלגלים (בכמה אזורים יש שיפועים מתונים). לרוב המבנים צמודים מעלונים לקומה השנייה (אם כי חלקם אינו מתוחזק כראוי). מספר תאי שירותים נגישים במתחם, כולל בשרונה מרקט המרשים והנגיש להפליא, אשר כמה שיפועים מתונים מובילים אליו. הגישה לבית הבד הישן – נגישה ומאפשרת צפייה קרובה ומודרכת במוצגים לכמה כיסאות גלגלים בו זמנית. מפעל הסביבונים אינו נגיש בגלל היותו מבנה לשימור, אך מנהלת המקום האדיבה עלתה לקהל המטיילים ומלאה כל בקשותיהם.

 

הסיור הסתיים בארוחה טעימה במסעדת "ביגה" הנגישה.

אין כאן דיווח על חנייה נגישה כי את הטיול הוביל אוטובוס נגיש מחברת "קרן פסגות"; האוטובוס אפשר את העלייה לאוטובוס בכיסאות גלגלים באמצעות מעלון ייעודי למטרה זו.

 

הקבוצה מטיילת במתחם שרונה  הקבוצה מטיילת במתחם שרונה

חברי הקבוצה המטיילת בתמונה משותפת

הקבוצה מטיילת במתחם שרונה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן