Skip to main content

יוזמת הנגשה ייחודית של תל יזרעאל

כמו במקרים רבים, גם במקרה הנוכחי מובאת דוגמה לפעילות הנגשה, פרי יוזמה וחזון של אדם אחד שאכפת לו… חנן שליב, בן קיבוץ יזרעאל, החליט להנגיש ולהכשיר שביל המוביל אל החפירות הארכיאולוגיות בתל יזרעאל הצמוד לקיבוצו.

 

בקיבוצו של חנן גדלה ענבל פיזרו, אלופת השחייה והמדליסטית הפראלימפית המרותקת לכיסא גלגלים ובהכירו אותה – מודעותו לנושא הייתה רבה.

 

חנן, איש טוב וחם, מדריך טיולים בהתנדבות ב"אתגרים", לא ויתר ורתם את נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. ומתנדביה להתרשמות מהמיזם. חנן עירב את רשות העתיקות, קק"ל והמועצה האזורית גלבוע וניסה לרתום אותם לנושא. רשות העתיקות וקק"ל שילבו את תוכניות ההנגשה בתוכניות הפיתוח של התל, באופן בו יתחבר השביל הנגיש לכביש הגישה, לחניות נכים ולמקום לפיקניק.

חנן משלב בעשייה כמה "מבצעי עבודה" של כשעתיים כל פעם עם תלמידי בתי ספר באזור וצעירי תנועות נוער מדרום אמריקה ודרום אפריקה. עד עתה נסללו על התל כ-100 מ' שביל – בערך 10% מאורכו של השביל, שתי חניות נכים סומנו בראשיתו והוכשרה רחבת תצפית והסבר ליד הפינה הדרום מערבית.

חשוב להדגיש: האתר עדיין איננו נגיש. בגלל הקרקע החולית והטובענית, יש צורך בריבוד קשיח של השביל ורחבת המיצפור באופן שיאפשר התניידות בטוחה ונגישה של מבקרי התל המרותקים לכיסאות גלגלים. מורשית הנגישות אדר' נעמי כורם מלווה את התהליך והקק"ל כלל את המקום בתוכניות ההנגשה העתידיות
האופטימיות הבלתי נדלית של חנן תאפשר את השלמת התהליך.

בחול המועד סוכות התקיים טקס צנוע תחת הכותרת "הגיוס" לכבודה של ענבל, מתוך כוונה להביא את היוזמה למודעות תוך גיוס תמיכה בהמשך ההנגשה והסלילה. חנן שליב נשא דברים במפגש, בהם תאר את העשייה עד כה ואת התוכניות להרחבת ההנגשה במקום. את נ.י.צ. ייצגו מנהל מדור התלונות בעמותה ד"ר יורם סבירסקי, מנהלת נ.י.צ. ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי ומתנדב נ.י.צ. שהשתתף בעבר בסיורי נגישות במקום ד"ר נחמיה שר. רויטל הודתה לחנן על יוזמתו המרגשת להנגיש ולאפשר לכל אחד להתרשם מהחפירות בתל יזרעאל והעניקה לו שי צנוע לאות הוקרה.

 

חנן שליב (עם הכובע הלבן) ואדם נוסף עובדים על הנגשת האתר  רויטל שורץ-סבירסקי, ענבל פיזרו ומשתתפים נוספים בטקס שנערך בתל יזרעאל בחול המועד סוכות 
חנן שליב (עם הכובע הלבן) ואדם נוסף עובדים על הנגשת האתר                      רויטל שורץ-סבירסקי, ענבל פיזרו ומשתתפים נוספים בטקס שנערך בתל יזרעאל


 

קהל המשתתפים בטקס שנערך בתל יזרעאל בחול המועד סוכות  חנן שליב נשא דברים בטקס שנערך בתל יזרעאל
תמונות: חנן שליב נושא דברים מול קהל המשתתפים בטקס

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן