Skip to main content

יום עיון בנושא נגישות השירות לאנשים עם מוגבלות

השבוע נערך בבית קסלר בקריית חיים (מעון דיור של איל"ן- חיפה) יום עיון בנושא נגישות השירות ביוזמת אשכול ארגונים לאנשים עם מוגבלות חיפה והצפון ונציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים.

כמה ממתנדבי נגישות ישראל צפון (נ.י.צ.) השתתפו בארגון יום העיון, כחלק מן החברות באשכול צרכים מיוחדים של המועצה להתנדבות חיפה (מעוף חברתי). בין מתנדבות נ.י.צ. שנכחו ביום העיון – מנהלת נ.י.צ. ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, רחל שפק, דניאלה יקירה, לילך מתרגם, זהבה שמואל והדרה רונן.

יום העיון מהווה פעילות הסברתית תומכת לכניסתן לתוקף באוקטובר האחרון של תקנות העוסקות במתן שירות לאנשים עם מוגבלות המהווים 20% מהציבור. תקנות אלו מחייבות ארגונים ובתי עסק הנותנים שירות לציבור. התקנות מגדירות רשימת נושאים כלליים החלים על המקום ובהמשך יש הגדרות ייעודיות לסוגי מקומות שונים,כגון: מסעדות, מלונות, ספריות ועוד.

"הרעיון מאחורי התקנות הינו לוודא שלאדם עם מוגבלות יתאפשר להגיע ולזכות בשירות נגיש, שוויוני ועצמאי ככל שניתן. תקנות אלו מתווספות לתקנות מבנה קיים וחדש ועוסקות למעשה בכל מה שנדרש לבצע על מנת להנגיש את העסק או הארגון מעבר להנגשה הפיזית שלו". אומרת דניאלה יקירה, מורשת נגישות, ממארגני יום העיון

.

ביום העיון השתתפו עשרות נציגי ארגונים, פעילים בתחום וכן נציגי מוסדות וארגונים מוסדיים. הוא נפתח בהרצאת מבוא בה פורטו סוגי ההתאמות הנדרשות למוגבלויות השונות. בהמשך עסקה ההרצאה בתחומים הקשורים להנגשת השירות כגון עיצוב פנים נגיש, הדרכות עובדים, הנגשת אתרי אינטרנט, הנגשת מוקד טלפוני , הנגשת טכנולוגיות (כספומטים, מערכות לניהול תורים), הנגשת אירועים ועוד.

רוני בוים, המפקח הצפוני של נציבות שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות, פרס את מערכת החוקים והתקנות והפעלת חווייתית של המחזת מערכון הומוריסטי קצר המתאר מצבים לא פשוטים בהם נתקלים אנשים עם מוגבלות בבואם לקבל שירות, חתמה את האירוע.

אשכול הארגונים לאנשים עם מוגבלות ומשפחותיהם פועל מזה ארבע שנים לקידום זכויות ושירותים לאנשים עם מוגבלות בחיפה וסביבתה. עד לא מזמן הוא נוהל ע"י עמותת "מעוף חברתי" ועם סגירתו הוא ממשיך את פעילותו באופן עצמאי, למרות הקשיים.

"כולנו תקווה כי הנושא ייעלה לסדר היום הציבורי ויטופל בכל הרמות, כולל ההבנה הציבורית שזכותו הבסיסית של האדם עם המוגבלות לשוויון הזדמנויות- עם כל המשמע מכך" מקווה שרונה שנהר, רכזת האשכול.

 

צילום: שרונה שנהר

הרצאת המבוא ביום העיון

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן