Skip to main content

להקת המחול המשלבת "הורה איל"ן חיפה" בת 35

מבלי לחוש, בין גל קורונה אחד לשני, מציינת להקת המחול המשלבת "הורה איל"ן חיפה" 35 שנות פעילות..

 

הלהקה נוסדה במרכז השיקום והספורט איל"ן בקריית חיים, לאורו של רעיון הזוי לכאורה, לבטח אי אז בשנות השמונים, אשר הובא לארץ מגרמניה בשנת 1987 על ידי המורה לחינוך גופני בן קריית ביאליק נוגה רוזנטל. הרעיון קרם עור וגידים לראשונה על ידי הגננת בת הקרייה וחובבת ריקודי העם שרית כץ – וכלל שילוב במחול של זוגות רקדנים עם מוגבלות פיסית עם רקדני ריקודי עם ללא מוגבלות.

להקת "הורה איל"ן חיפה" בהופעה
להקת "הורה איל"ן חיפה" בהופעה

ההתחלה הייתה קשה; הרקדנים התניידו בעזרת כסאות עתיקים ומאתגרי-תנועה… האימונים התקיימו בכל מזג אוויר תחת כיפת השמיים במגרש הטניס… אבל הרוח החלוצית הייתה איתנה, הגילאים היו צעירים וההתלהבות – בשיאה. מספר שנים לאחר מכן, הכיסאות הייעודיים החדשים אשר נרכשו עבור הלהקה, לצד אולם ספורט חדש אשר הוקם במרכז השיקום והספורט – שידרגו את החווייה ואפשרו לרמה המקצועית להעפיל מעלה. במשך הזמן נוצרו הרכבים חדשים מתוך חברי הקבוצה – רביעיות, שלישיות, זוגות וסולו. חלק מההרכבים אף החל להופיע על טהרת הרקדנים ה"יושבים".

בעשרים השנים האחרונות מלוות את חברי הלהקה בנאמנות ואף בקשיחות תובענית שתי מרקידות כוראוגרפיות: מרגריטה פוליאקוב, האמונה על הסגנון הקלסי והלטיני ותמר סורוקה, אשר מרקידה בסגנון מודרני.

הרכביה השונים של להקת "הורה איל"ן חיפה" מופיעים בפסטיבלים שונים כגון כרמיאל, משגב, הרצליה ואשדוד. אולם חשוב הרבה יותר לציין את השתתפותה של הלהקה במיזמים להגברת המודעות לנושאי הנגישות וקבלת האחר של עמותת נגישות ישראל, מגילאי גן חובה ועד י"ב, לקהלים מקצועיים שונים וברשויות וכן כחלק מ"סל תרבות" למערכת החינוך.

בעצם קיומה, מקצועיותה, חלוציותה ופעילותה המפרה, הלהקה מקיימת את ההסברה ומשלבת באירועיה את הקהל בריקודים, להנאתו ולהתרגשותו הרבה

.

להקת "הורה איל"ן חיפה" בהופעה
להקת "הורה איל"ן חיפה" בהופעה

גם בתקופת מגפת הקורונה המשיכה הלהקה בפעילותה, למרות היעדר ההופעות; בתחילת תקופת הקורונה הושבתה לחלוטין פעילות הלהקה, ללא הופעות ובריחוק חברתי. אולם רוח הלהקה, הייחוד שבה והנחישות המאפיינים את חבריה נשמרו לאורך הזמן הקשה הזה וסייעו להתגבר על מכשולי התקופה ולחדש בהקדם האפשרי את האימונים והמפגשים החברתיים ביצירתיות רבה – ובקפסולות כדי להמשיך ולקיים את המסורת.

בפרוש שנתה השלושים ושש של הלהקה, חבריה מביטים באופטימיות קדימה ובתקווה לשימור ולחידוש הפעילות הכול כך חשובה ומקרבת חברתית.

קולאז' תמונות של להקת "הורה איל"ן חיפה" בהופעה
קולאז' תמונות של להקת "הורה איל"ן חיפה" בהופעה

להקת "הורה איל"ן חיפה" בהופעה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן