Skip to main content

מידע מסייע

מפגש מיוחד במינו של מתנדבי נגישות ישראל צפון (נ.י.צ.) בנושא לקויות הנפש

 

המפגש הנוכחי שהתקיים בחודש אפריל התמקד בנושא לקויות נפש. פתחה את המפגש רחל לונדון מרשת ק.ט.ב. דיור מוגן לנפגעי נפש. רחל פרטה בפני המאזינים את הטיפול ביחסים הבינאישיים, פעילות בשעות הפנאי, מקומות עבודה, מגורים וסיוע בתפקודי יום-יום בהוסטלים.

 

אחרי רחל שיתף אותנו דני לנדאו בפן אחר של חיי המתמודדים – מערך הדיור של חברת "קידום פרוייקטים שיקומיים בע"מ". דני תיאר את מסגרות המגורים המוגנות עבור אוכלוסיית נפגעי הנפש, במטרה לקדם את נושא שיקום נכי הנפש בקהילה ברמות מוגנות שונות ופיתוח מערך תעסוקה.

 

ללא ספק, שיאו של המפגש היו הדברים שנשא י., צעיר מרשים המתמודד עם מחלת הסכיזופרניה. הרהיטות ובאומץ, שיתף את המתנדבים בתיאור התפרצות המחלה בעת שירותו הצבאי, את האשפוזים בבי"ח פסיכיאטריים שבאו בעקבות החמרה במצבו ואת ההחלטה האמיצה להפוך לעובד בהוסטל. י. עורר הזדהות והתרגשות בקהל, שליווה את סיום דבריו במחיאות כפיים ספונטאניות.

 

את הערב המיוחד חתם יעקב פורטנוי, מנהל עמותת “שווים”, עמותה לשיקום תעסוקתי, ע"ר הממוקמת באזור התעשייה בקריית ביאליק. המפעל מעסיק נפגעי נפש ומייצר כלי קרמיקה ליצוא ולשיווק בארץ באיכות גבוהה. לאחרונה נוצר קשר מחוזק בין המפעל לבין עיריית קריית ביאליק המיועד לתגבר ולהעצים את הפעילות המבורכת המתקיימת בו ולסייע למתמודדים הבוחרים בכך לצאת ממסגרת התעסוקה המוגנת והשתלבות במפעלים רגילים.

 

המפגש המאתגר הציב רף גבוה של קבלה והזדהות בפני מתנדבי נ.י.צ. וניתן לציין בסיפוק שהם אף עמדו בו בכבוד.

 

 "קידום פרוייקטים שיקומיים בע"מ": www.kidumpro.co.il 

 

 "שווים": www.shavim.net 

 

– "ק.ט.ב" www.kottev.com

לוגו נגישות ישראל

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן